* מידע נוסף
תפריט נגישות

סגן אדי דוד לב ז"ל

מתוך ספר ההנצחה של בויאר

מתוך ספר ההנצחה של בויאר

כריכת הספר

אדי (דוד) לב

נולד בד' בניסן תשכ"א, 21 במרץ 1961 בתל-אביב.
נהרג בו' בתשרי תשמ"ב, 4 באוקטובר 1981 בטיסת אימונים.
בוגר מחזור תשל"ח.

שנות ילדותו עברו על אדי בתל-אביב. לאחר שסיים את לימודיו בבית-הספר היסודי, עבר עם משפחתו לירושלים. בבית-הספר היסודי היה תלמיד מצטיין ו"קפץ" כיתה.
ל"בויאר" הגיע בכיתה י', לאחר שלמד במכללת "אורט". למרות שהיה אינדיווידואליסט, הפך עד מהרה למנהיג בחברה. דברים שאמר בשיעורים ובדיונים הרשימו בניסוחם החריף והמדויק. פתיחותו לחבריו החדשים ויכולתו לסייע בשקט בפתרון בעיות קירבו אליו רבים. חבריו לחצו עליו למלא תפקידים בחברת התלמידים, אך הוא סירב. מצד אחד, היה ער וקשוב לכל הנעשה סביבו, והגיב מתוך מעורבות, אך הפן האחר שלו היה של אמן מופנם, המרבה להתבונן ולהקשיב. אדי עסק בספורט והיה חבר בתנועת "הצופים". הוא רכב על אופנוע ולמד היטב. בכל תחום הציב לעצמו סטנדרטים גבוהים. יותר מכל אהב, כנראה, את הנגינה בגיטרה קלאסית. גם בשירותו כטייס בחיל האוויר תכנן את המשך לימודי המוסיקה.
בכיתה י"א השתתף במשלחת נוער לגרמניה, ובהיותו חניך בקורס טייס נשלח עם משלחת הגדנ"עים לנורווגיה.
אהב תמיד מרחבים, ושאף לכבוש אותם. איש לא התפלא, כשהתגייס לחיל האוויר. הכל ידעו, שרצה להיות טייס. בקורס התגלה כמי שאינו מוותר, וכששבר רגל, והפסיד תקופה של אימונים ולימודים, לחץ על מפקדיו, שיאפשרו לו לשוב לקורס. חבריו הצטרפו לדרישתו. הוא שב, השלים את החומר וסיים את הקורס בהצלחה.
אדי אהב את חבריו מ"בויאר". גם בתקופת השירות הצבאי, כשמשפחתו עזבה את ירושלים, חילק אדי את זמנו הפנוי בין המשפחה לבין חבריו מ"בויאר".
אדי נהרג בטיסת אימונים במטוס "סקייהוק".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה