תפריט נגישות

רס"ל אברהם עטרי ז"ל

קורות חיים מאת אלמנתו


אברהם עטרי ז"ל היה בן זקונים שנולד בתימן בשנת 1939 בעיר עתאר שבתימן. היה כל אושרם ואהבת חייהם של הוריו. בתימן למד בחדר הוריו, הרב סאלם עטרי זצ"ל ואמו נדרה ז"ל. הוריו פינקוהו בכל דבר טעים ומתוק ונתנו מכל דבר. כאשר הגיעו ארצה היה בן 10 ולקחוהו מעליית הנוער לקיבוץ חניתה. הוריו הוציאוהו משם כאשר שמעו כי זה קיבוץ חילוני, כי רצו לחנכו לתורה, לכן עבר משם לישיבה, שם למד כמה שנים. משם הועבר לקיבוץ עין זיתים, אך גם משם הוציאו אותו הוריו, והעבירוהו לישיבת יהודיה, שם נשאר עד שהתגייס לצה"ל בשנת 1960. בחר לשרת בחיל הים כי החיל קסם לו מאוד. עבר בהצלחה קורסים רבים, ביניהם קורס צניחה, צלילה ועוד.
בנערותו התחבב על חבריו מאוד, וכן בצבא היה אהוד על מכריו. היה טבח מעולה והיה מפנק את אנשי הצוות בצוללת במאכליו הטעימים. היה ברשימת החיילים הצטיינים שהתקבלו אצל הנשיא.
על אף שעמדו בדרכו, לא הזניח את הוריו שגרו בראש העין. היה בא מבסיסו בחיפה לראש העין כדי לבקרם, היה משכים למחרת בבוקר מוקדם להגיע בזמן לבסיס שבחיפה. בשנת 1965 התחתן ועבר לגור בחדרה, שם השכירו דירה. לאחר כשנה נולד חנניה נ"י (1966) וכאשר היה בן 7 חודשים עברו לגור בדירה בראש העין.
אברהם אהב את בנו אהבה עזה, והזכירו בכל מכתביו אשר שלח בזמן שהותו בחו"ל.
בתאריך 28.8.1967 יצא אברהם ז"ל להביא צוללת חדשה מאנגליה, את הצוללת "דקר". בתאריך 25.1.1968 כ"ט טבת תשכ"ח טבעה הצוללת.

ת.נ.צ.ב.ה

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה