תפריט נגישות

רב"ט אבשלום שטרומואסר ז"ל

קו"ח מספר "יזכור", בהוצאת משהב''ט


בן אליעזר-ליפא ויהודית. נולד ביום 10.7.1930 בכפר-סבא. גדל בסביבה חקלאית ונמשך לעבודת-האדמה, וביחוד מאז עברו ההורים, כחברי ארגון "מסדה", אל אדמת מושב "משמר השלושה" שהיו ממיסדיו בשנת תרצ"ז. הנער למד בבית-הספר של יבנאל הסמוכה ואת עבודת האדמה למד ביסודיות במשק אביו. בבחינת-הגמר בבית-הספר הפליא בבקיאותו בתנ"ך.
היה אוהב-ספר צמא-דעת עם גמר לימודיו יצא למקוה-ישראל לשנה, ושם גם הדריך את חבריו כמנוסה בחקלאות מילדותו. את אימוניו הראשונים עשה בגדנ"ע במסירות רבה ב"הגנה" סיים קורס מ"כ.
עם חלוקת הצבא ליחידות צורף לגדוד "הברק" בחטיבת "גולני". ביצע משימה נועזה בהעבירו נשק להר-כנען בטבת תש"ח. השתתף בהתקפה על כפר-קנה בשעת הנסיגה בסג'רה דאג להטמנת הרובים, ואחר-כך הוציאם, בחיפוי אש של המפקד והביאם למחנה במערכת דגניה עמד עמוס חמרי-נפץ ליד הגשר, בשעה שמטוסי האויב הפציצו את המקום. במערכת טבריה הצליחו, הוא וחברו בשכבם על אחד הגגות, למשוך אליהם את אש האויב ועזרו בזה לחיילי ישראל המוקפים להיחלץ מהעיר העתיקה. כשעמד לצאת לפעולה בבית-קשת, ניסו הוריו לעכבו בבית והוא פרץ בבכי, הביע בתוקף את התנגדותו לכך ואילץ אותם לוותר לו. לקרב האחרון יצא בלב קשה. אל אחיו הצעיר אמר ''אשמח אם אשוב הפעם".
נפל בכפר לוביה ביום 9.6.1948 וכעבור ששה שבועות הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות בבית-גן על-יד יבנאל

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה