* מידע נוסף
תפריט נגישות

סמל שלמה איטח ז"ל

פלמ"ח - כיבוש המשלט המצרי

כיבוש המשלט המצרי

המח"ט החליט כי יש לתקוף את מיתחם החסימה המצרית ע"י התקפת חי"ר באיגוף שמאלי. פלוגת 'ברן' (אברהם אדן) מגדוד 7 נבחרה למשימה והיא קודמה לראש הטור. ברן הציע כי מחלקה מגדוד 9 תבצע "סיור אלים" מול המיתחם, תמשוך אליה אש מצרית - וכך יתגלה מיקום עמדותיה. המג"ד בר-לב קבע כי שתי מחלקות חי"ר בפיקוד "סשקה הגדול" יבצעו את משימת ההטעייה. כן הוטל על מחלקת ג'יפים מגדוד 9 לביים נסיונות של התקפה והסתערות על החלק הצפוני של המערך המצרי. על הארטילריה הוטל לחפות על הכוחות באמצעות מכות-אש והטרדות על מערך האויב, שיסתיימו במכת-אש גדולה בת 15-10 דקות - לפני הסתערות הפלוגה.
ברן וסגנו חיים גורי החלו לארגן את פלוגתם להתקפה כשהם עושים ככל יכולתם להלהיב את האנשים שרטנו על המשימה שנקבעה להם. אלברט מנטון, סמל המחלקה של מוטה גור, התנדב להוביל את הכוח התוקף בציר שנקבע לו.
בשלב מסוים נפרד הכוח של גדוד 9 והמתין בחולות כ- 30 דקות, עד שפתח באש לעבר המצרים, שהשיבו אש וגילו, כצפוי, את מיקומם. סמוך לשעה 01:00 ניתנה מכת-האש האחרונה ומייד לאחריה החלה פלוגת ברן להסתער על המיתחם. כאשר השטח הואר ברקטה החלו המצרים לירות במקלעים לעבר הכוח התוקף. ברן גילה נחישות רבה ודירבן את פלוגתו להמשיך בהסתערות, חרף התנאים הקשים, ואמנם סמוך לשעה 02:00 הושלמה ההשתלטות על כל המיתחם הגדול, כאשר לפלוגה היה שני הרוגים ועוד 15 פצועים. פלוגה מגדוד 7 הושארה על המשלט שנכבש.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה