תפריט נגישות

סא"ל דולב קידר ז"ל

תצפית, גבורה וזיכרון


פינה יומית בארץ ישראל / אביתר ליכטמן

תצפית, גבורה וזיכרון - מצפה שדרות - אנדרטת הארבעה

שלום לכולם! והיום אנחנו בביקור בפאתי העיר שדרות עם אחת מהתצפיות היפהיפיות באיזור, מצפה שדרות - אנדרטת הארבעה.
היה זה עוד אחד מימי הלחימה הקשים של מבצע "צוק איתן". צה"ל פעל להשמדת מנהרות טרור שחדרו אל תוך שטח ישראל. ההבנה הייתה שמחבלים ינסו להוציא במהרה פיגוע מתוך מנהרה כדי לנצל את הזמן שעוד נותר להם. התראה יצאה לכוחות באיזור.
סא"ל דולב קידר, מפקד גדוד גפן, אחד מגדודי ההכשרה של בית הספר לקצינים, שקיבל את האחריות להגנת המרחב, עשה את דרכו לעבר איזור ניר עם, אחרי שהתקבל מידע מודיעיני על תנועה חשודה פחות מק"מ משדרות ומניר עם.
קידר עשה את דרכו למקום, יחד עם חבורת הפיקוד שלו בהם רס"ב דני קסהון ביינסאין, רס"ל נדב גולדמכר וסג"מ יובל היימן, מלווים בכח נוסף. כח המג"ד אכן זיהה את הדמויות המדוברות, שהיו לבושות במדי צה"ל תקניים ומלאים. הכח התקרב כדי להימנע מירי על כוחותנו, אך כאשר התקרב, הסתבר כי נכנס למארב של חוליית המחבלים שכלל ירי נ"ט על הג'יפ.
החיילים ששרדו את פגיעת הטיל, ירדו מהג'יפ וחתרו למגע מיידית לעבר המחבלים, תוך ניהול אש כבדה. בסופו של הקרב, נפלו דולב, דני, נדב ויובל. כח נוסף מהנח"ל שהיה באיזור חש לעזרתם וחיסל את המחבלים.
על גופות המחבלים נמצאו מפות של ישובי האיזור, נשקים ומטעני חבלה. הארבעה שנפלו, מנעו בגופם ממש, פיגוע תופת גדול בניר עם או בשדרות, ולמעשה הצילו את חייהם של רבים.
לזכרם נחנכה ממש השבוע "אנדרטת הארבעה" במצפה שדרות. במקום תוכלו לתצפת (גם בעזרת משקפת שמוצבת במקום) לעבר מרחב הרצועה, פאתי שדרות, אשקלון, חורבות היישוב ניסנית ועוד. בנוסף במקום מסבירן על אירוע הקרב והתצפית...
איך מגיעים? waze: אנדרטת הארבעה-מצפה שדרות. מוזמנים לבקר, וכמובן להשאיר את המקום נקי ומכובד.
אביתר ליכטמן, מורה דרך ומרצה

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה