תפריט נגישות

סמל נדב ריימונד ז"ל

אבי מספר על הקרב


גול עצמי כפול -
החמאס הוציא סרטון ערוך ומגמתי ואנחנו בחסות הרייטינג פרסמנו אותו והראנו את הקרב הזה כמו שחמאס היה רוצה שיראה ולא כמו שהמציאות היתה בשטח.
ליקויים של הצבא במהלך הזה מנעו ממנו לצאת עם האמת:מוצב לא מתוחזק ומאויש.

קצין תחזוקה והנדסה לא בדקו את המוצב לפני האיוש שלו והליקויים האלו הפכו את המוצב למלכודת אש עבור הלוחמים.
החצר של הפילבוקס בגודל של כ-20X20 היתה מוגנת בחומת בטון מפלטות שאמורות היו להיות מוצמדות זו לזו. בפועל כתוצאה מהתחזוקה הלקויה במקום שקעו חלק מהבטונדות ויצרו חרירי ירי שדרכם אפשר היה לפגוע בחיילים כפי שקרה בשטח.
השער של הפילבוקס לא הגיע לקורה שלו בגלל אותן שקיעות והתרחקות. השער נשאר למעשה פתוח גם כשהיה סגור. קשרו עם שרשרת שאפשר לעבור מתחתיה.

נהלים
חריגה מנהלי פילבוקס שמחייבים שניים למעלה שניים למטה בפנים נעולים מאחורי דלת ברזל. לא היה מקום לשמונה ולכן שישה נשארו בחצר.
חסימת המרווח בשער באמצעים שהיו לחילים = קופסאות שימורים ריקות שירעישו שמישהו ידרוך עליהם
הסמג"ד לא עשה סיור וראה את המתחם בעיניים והשאיר בשטח חיילים טריים שקיבלו הנחיה לשמור בכיוון עזה. האיומים: פצמ"רים, פירצה בגדר שהגדוד עשה כדי להכנס לעזה.
במהלך מבצע "צוק איתן" ביום שני 28/7/14 בעת שהיה נדב עם חבריו לקורס מכי"ם בפילבוקס הסמוך לקיבוץ נחל-עוז, לצורך הגנה על המרחב המשתרע בין קיבוץ נחל עוז לשכונת סג'עיה בעזה - הונחו החיילים לצפות על פתח גדר הביטחון למניעת חדירת מחבלים. לפתע הגיחו כ-9 מחבלים מפתח מנהרה שנמצא בתוך שטח מדינת ישראל בגבם של החיילים ולא מכיוון עזה לשם הונחו לצפות ותקפו את המוצב והחיילים ששהו בו. החיילים במוצב זינקו מיד עם מכת האש וגילו נחישות ואומץ מול מכת האש הכבדה.
החיילים השיבו אש ובמקום התפתח קרב בטווחים של מטרים ספורים. מפקד הכיתה שפיקד על החיילים נתן פקודה "להסתער" לכיוון השער של מתחם הפילבוקס, שמשם נורתה מכת האש הראשונה. עם תחילת ההסתערות נפתחה אש מ-3 כיוונים נוספים מעבר לחומת הבטון . בשל ההתקפה מ-4 כיוונים במקביל בה כמעט ולא היה סיכוי לחיילים במוצב, נפגע נדב יחד עם ארבעה לוחמים נוספים. המחבלים ביצעו ירי מקלעים, טילים נגד טנקים והשליכו עשרות רימונים.
בתום הקרב כ-12 דקות לאחר הארוע, הגיע מפקד אוגדה 36 לזירה והורה להניח סטיקלייט בתוך כל בור שנוצר מרימון המחבלים, הספירה הגיעה ל - 40 רימונים אותם זרקו המחבלים לעבר החיילים. בנוסף היו בשטח המתחם מאות תרמילים של כדורים שנורו ע"י החיילים וזאת עדות לקרב הקשה שהתנהל במקום.
חשוב לי להדגיש שלדברי גורמי הצבא, החיילים אשר היו במנוחה, לבשו אפודי קרב, נשקם היה עליהם ומייד עם תחילת הקרב, החלו ללחום בעוצמה ובגבורה, הגיבו במהירות וירו עשרות כדורים לעבר כוח האוייב שהסתתרו מעבר לחומות הבטון.
החיילים ששהו בעמדת התצפית למעלה לא יכלו לראות את המתחם בשל המבנה של הפילבוקס שלא מאפשר לראות למטה אלא מעבר לחומת הבטון. לכן גם לא יכלו לירות למטה או לזרוק רימונים.
מוצב הפילבוקס בו שהו החיילים, אמור היה להגן עליהם אך הפך עבורם למלכודת מוות לחיילים. ההנחיות שניתנו לחיילים לתצפת רק על הפתח בגדר הבטחון מבלי שניתנו הנחיות לגבי סיכון המנהרות שכבר היה ידוע, - ופגמים נוספים שארעו ולא היו בשליטת החיילים, הם שגרמו לתקרית הקשה והתוצאות הנוראיות מכל.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה