* מידע נוסף
תפריט נגישות

סמ"ר אלון ברקה ז"ל

רשימות לזכרו ומכתבי תנחומים

יום הולדת 21 לאלון (במצודת יואב)

אלבום תמונות

בננו היקר לנו מכל סמ"ר אלון ברקה ז"ל

נער חייכן, צנוע ואוהב חיים, מצא את מותו בתאונת דרכים טראגית בצומת רנטיס. ביום שישי י"ח בתמוז ה'תשס"ב 28.6.02 בזמן חופשת סוף שבוע.

אלון ז"ל היה לוחם בגדוד שקד בחטיבת גבעתי. נאמן ומסור לחבריו, דבק במשימותיו ומורעל על השרות הקרבי. ביום שבת נאה של ראשית הסתיו באנו למצודת יואב ועמנו עשרות בני משפחה וחברים, באנו להתייחד עם זכרו של אלון וללמוד על גבעתי החטיבה, שהפכה לביתו. בית חטיבת גבעתי במחווה אנושית יוצאת דופן והראויה למלוא הערכה והתודה, קיבלו את פנינו בשבת, ובשל גודלה של הקבוצה נאותו להעמיד לרשותנו שני מדריכים. סיירנו במוזיאון קיבלנו הסברים מפורטים מהמדריכים וצפינו במפות הקרב, בתמונות ובצילומי המסמכים. קיבלנו שיעור מאלף ומרתק על תולדותיה של חטיבת גבעתי ממלחמת השחרור ועד ימינו אלה, ולמדנו פרק חשוב בתולדות ישראל והמאבק על קיומה. העבודה הרבה שנעשתה בהקמת המוזיאון, הן באיסוף החומר ההיסטורי והן בהצגתו לקהל בצורה מרשימה בהירה ומעוררת כבוד, ראויה לכל שבח.

אתר ההנצחה הממוחשב, שבו ניתנת למשפחות הנופלים האפשרות להנציח את הבנים במילים ותמונות בטכנולוגיה החדישה ביותר, מהווה אף הוא עדות מרגשת ליחסה של גבעתי, למי שנתן לה את היקר מכל.

עם תום הביקור במצודה, ירדנו לחורשה הצמודה. החורשה, שכל אחד מעציה ניטע לזכרו של כל אחד מלוחמי החטיבה. השתילים הרכים והצעירים שניטעו בשנה האחרונה מספרים לנו כי מסכת הדמים עוד לא תמה וכוס היגונים לא מלאה עדיין.

ליד העץ הצעיר שניטע לזכרו של אלון אהובנו קראנו הספד לזכרו ונפרדנו בדמעות אך אנו עוד נשוב. עוד פעמים רבות נשוב למצודת יואב. חטיבת גבעתי, ביתו של אלון יקירנו, היא מעתה גם ביתינו.



ויקי ומאיר ברקה ובני המשפחה

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה