* מידע נוסף
תפריט נגישות

סרן יהושע שוקי ויאטר ז"ל

קטעי עיתונות

הקשר האינדיאני

אלבום תמונות

הקשר האינדיאני

מכתבים שאני מקבל מקוראי, הטובים והרעים, הם השימחה היחידה הניגרמת לי עקב כתיבה בעיתון. ההשמצות והמחמאות נותנות לי תמונה מדוייקת של קוראי, וגרף לא מסולף של הציבור בארץ.
לעתים רחוקות אני נפגע מן ההתקפות למיניהן, אבל בשבוע שעבר נפגעתי, והרבה קוראים לא הבינו כראוי את הכתבה בה כיניתי את אנשי גולני בשם "אינדיאנים". כדוגמא, אביא קטעים של מ"פ שוקי, אחד מראשי השבט, שפשוט לא הבין אותי, כמו הרבה אחרים שכתבו, צילצלו או הפסיקו לכתוב ולצלצל.
"שלום יהונתן", כותב מ"פ שוקי, "אני מ"פ אינדיאנים והפעם איכזבת אותי. אנחנו הרבה יותר מפותחים ממה שאתה חושב, יש לנו כבר קשת אוטומטית ולפני ציד הסקרלפים אנחנו מצטבעים בצבעים נושמים ומודרניים. גונבה לאוזני שגם אתה היית פעם בשדות הציד שלנו..." כדאי שתקפוץ פעם ונעשן את מקטרת השלום ונחשוב ביחד איך אפשר לשכלל את ההשמצות, ניתן לך קפה, נוציא אותך לסיור בוקר ולמוצבים... ברזאני הנמר כבר השתחרר, ובכלל יש לנו הרבה בעיות גם בלי שיורדים עלינו בעיתונים, אנחנו יוצאים הביתה לעיתים רחוקות, וגם אז היחס "החמים" של האוכלוסיה ממש "מחמם" את הלב. אנחנו "נקרעים" במלוא מובן המלה ויש לנו בעייה רצינית של מוראל. תרד על יגאל אלון ועל גולדה, אבל תעזוב אותנו במנוחה, כי באמת קשה לנו... תעקוץ את אלה שטוב להם ואם תזדמן פעם לסביבה תקפוץ לקפה - - -"
על כך אני מתכונן לשלוח לו את המכתב הבא:
שוקי יקר,
כאינדיאני לשעבר, אני מבין את מצבך וסיורי בוקר ראיתי כבר לפניך. לא היתה לי כל כוונה לפגוע בך ובמוראל, וכמה מידידי הטובים ביותר משרתים בגולני. שאלו אותי כבר כמה פעמים אם הייתי מוכן שאחותי תתחתן עם איש גולני, ותמיד הייתי שואל איזו, כי יש לי שלוש.
אין לי שום דבר נגד "גולני" ואם הייתי צריך לחיות את חיי שוב אני חושב שהייתי הולך ללהקת הנח"ל, אבל אני זה לא דוגמא. ב"גולני" עברו עלי כמה מהרגעים היפים ביותר בחיי, והמורל היה תמיד על הגובה. בקיצור, כשכתבתי "אינדיאנים" לא התכוונתי לשום השמצה, אלא ההיפך. כאחד שהיה גם בצנחנים וגם בגולני, אני סבור שגולני טוב יותר, מהר יותר וגבוה יותר.
ובמערבונים הכי אמריקניים, אני תמיד בצד של אדומי העור. אני עושה את זה כדי למשוך תשומת לב.
אני מצטער אם פגעתי במשהו בך או ברוח יחידתך שהיא גם יחידתי היחידה, ומאחל לך כל טוב וסיור בוקר.

שלך באהבה

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה