תפריט נגישות

רב"ט זכריה תנעמי ז"ל

זכריה תנעמי
בן 23 בנפלו
בן ברכה ושלום
נולד בצוריאל
בכ"ג בכסלו תשי"א, 2/12/1950
התגייס ב-יולי 1969
שרת בחיל השריון, חטיבה 5
יחידה: מקרפ"ר 57
נפל בקרב
בי"א בתשרי תשל"ד, 7/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: רמת הגולן
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ה, חלקה: 4, שורה: 05, קבר: 06.

קורות חיים

זכריה, בן ברכה ושלום, נולד ביום כ"ג בכסלו תשי"א (2.12.1950) במושב צוריאל. הוא למד בבית-הספר הממלכתי-דתי "בר-אילן" בכפר-סבא ואחרי-כן סיים את לימודיו בבית-הספר המקצועי לדפוס "יד החמישה" בכפר חב"ד.

זכריה היה הבכור במשפחה מרובת-ילדים, ובילדותו עברה המשפחה מצוריאל לכפר-סבא. כילד היה זכריה רודף שלום, נוח לבריות ואוהב אדם וכזה היה גם בבגרותו. תמיד היה שומר מצוות והרבה במעשים טובים. הוא היה אהוב על חבריו ועל כל מי שהכירו וכן היה מסור מאוד להוריו ולאחיו. בבית-הספר בכפר חב"ד למד את מקצוע הדפוס והוכשר כסדר-יד.

זכריה גויס לצה"ל בסוף יולי 1969 וכחבר גרעין התיישבותי "חלמיש", הוצב לנח"ל. לאחר הטירונות היה בשל"ת במשק קוממיות ולאחר שהשתלם בקורס למקצועות טנק "סנטוריון" ונקבע תפקידו כטען-קשר, הוחזר לשל"ת במשק קוממיות. בתעודת השחרור שלו צוין, שהיה חייל טוב ומילא תפקידו כראוי ובמסירות.

לאחר שסיים את שירותו הסדיר הוצב ליחידת מילואים של חיל השריון בתפקיד טען-קשר בטנק. משחזר לחיים האזרחיים החל לעבוד במקצועו בדפוס "מעריב" בתל-אביב והצליח בעבודתו.

כשפרצה מלחמת יום הכיפורים, התייצב זכריה ביחידתו. יחד עם גדודו השתתף בקרבות הבלימה נגד הסורים ברמת-הגולן כאיש צוות טנק. ביום י"א בתשרי תשל"ד (7.10.1973) נפגע זכריה בקרב ונהרג. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בהר-הרצל. השאיר אחריו הורים ואחד-עשר אחים ואחיות.

לאחר נופלו הועלה לדרגת רב-טוראי. במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד יחידתו: "בנכם מילא את המוטל עליו במסירות ובנאמנות. יכולתו המקצועית ודבקותו במטרה תוך כדי לחימה שימשו מופת לחבריו. אבד לנו רע ולוחם עשוי ללא חת".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה