תפריט נגישות

רב"ט יצחק איציק אנקרי ז"ל

יצחק אנקרי
בן 20 בנפלו
בן שרה וחיים
נולד בנהריה
בט"ז בניסן תשי"ז, 17/4/1957
התגייס ב-אוגוסט 1975
שרת בחטיבת הצנחנים
יחידה: גד' 890
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ג באייר תשל"ז, 10/5/1977
מקום נפילה: יריחו
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: נהריה
חלקה: 3, שורה: 2, קבר: 11.
הותיר: הורים ואחים

קורות חיים

בן חיים ושרה. נולד ביום ט"ז בניסן תשי"ז (17.4.1957) בנהריה. למד בבית הספר היסודי שבבצת והשלים את לימודיו בבית הספר התיכון ע"ש כצנלסון שבכפר סבא.

היה בן נאמן ומסור להוריו, ובחופשות מן הלימודים נהג לעבוד עם אחיו כדי לסייע לפרנסת המשפחה. עם זאת, מצא זמן לעסוק בספורט והצטיין בהדיפת כדור ברזל.

יצחק היה מטבעו ביישן ומופנם, נודע כבחור רציני עם גישה חיובית לחיים. חבריו הכירוהו כרודף צדק וכמי שהשתדל תמיד לעזור לצעירים ממנו. במלחמת יום הכיפורים, בהיותו תלמיד בבית הספר, התנדב להדרכת נוער בפנימייה בכפר סבא והתנדב לעסוק בחלוקת דואר, לנוכח המחסור בכוח אדם בעת המלחמה.

יצחק גויס לצה"ל באוגוסט 1975 והתנדב לחיל הצנחנים. לאחר הטירונות השתלם בקורס מ"כים. היה חייל טוב, אחראי ומסור לתפקידו. השתדל שלא להדאיג את הוריו, הרבה לבקר בבית בעת חופשותיו ומעולם לא התלונן על קשיים בצבא. לבני משפחתו נהג לספר, כי הוא שואף להיות איש צבא. יצחק היה מאושר וגאה, כאשר מפקדיו הודיעו לו כי יישלח לקורס קצינים.

ביום כ"ג באייר תשל"ז (10.5.1977) נספה בעת מילוי תפקידו, באסון התרסקות המסוק בבקעת הירדן. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין שבנהריה. השאיר אחריו הורים ואחים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה