תפריט נגישות

סמל אפרים זטלר ז"ל

אפרים זטלר
בן 27 בנפלו
בן חנה ובן-ציון
נולד בפתח תקוה
בי"ד בניסן תרפ"ג, 31/3/1923
שרת בחיל השריון
יחידה: חט' 14, גד' 79
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ד באלול תש"י, 27/8/1950
מקום נפילה: נגב
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: כפר סבא

קורות חיים

בן בן-ציון וחנה. האב - מראשוני בוניה של כפר-סבא. נולד ביום י"ד בניסן תרפ"ג (31.3.1923) בפתח-תקוה. לאחר שסיים את לימודיו בבית-ספר יסודי בכפר-סבא, המשיך בלימודיו בבית-הספר התיכון בפתח-תקוה. בגיל י"ד הצטרף לשכבת-הנוער של אצ"ל. אחרי הפילוג בארגון זה בשנת 1940 עבר ללח"י ובראשית שנת 1942 נאסר. במשך שש שנות-מעצרו השתלם במקצועות שונים של תכנית-הלימודים בבית-ספר תיכון. בתור עציר פוליטי עבר את כל מחנות-המעצר בארץ ובגולת-אפריקה (מזרע, לטרון, סודן, אריתראה וקניה). שוחרר יחד עם גולי-קניה כשאלה הועברו מן הגולה לארץ בקיץ 1948.

היה כדורגלן והצטיין בהרבה תחרויות. מיד עם שובו לארץ התגייס לצה"ל, השתתף בכיבוש-הגליל והצטיין בקרבות כמפקד-מחלקה. שירת במשלטים שונים בנגב בתור קצין-הדרכה.

ביום י"ד באלול תש"י (27.8.1950) עלתה מכוניתו על מוקש אנטי-טנקי שהוטמן על-ידי האויב ונתרסקה. התפוצצות זו גרמה למותו. טוב-לבו, מזגו ומסירותו הרבה לידידיו מצאו את ביטויים המלא בשעת היפצעו, כשהוא העיר לרופאו כי מוטב שהוא יטפל בחבריו הפצועים מאשר בו, כי הוא במילא הולך למות.

הובא למנוחת עולמים בבית הקברות בכפר סבא.

אחרי נפלו נדבה המשפחה לקבוצת "הפועל" בכפר-סבא גביע כסף לזכרו; אחרי התחרות השנתית מגישה המשפחה את הגביע כפרס לקבוצה המנצחת.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה