תפריט נגישות

טוראי מנחם פוחיס ז"ל

מנחם פוחיס
בן 19 בנפלו
בן שרה ויהודה
נולד בכפר מל"ל
בז' באלול תשי"ג, 18/8/1953
התגייס ב-נובמבר 1971
שרת בנח''ל
יחידה: 904
נפל בעת מילוי תפקידו
בט"ז באדר ב' תשל"ג, 20/3/1973
מקום נפילה: נגב
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: רמות השבים

קורות חיים

בן יהודה ושרה. נולד ביום ז' באלול תשי"ג (18.8.1953) בכפר מל"ל, למד בבית-הספר היסודי ע"ש יוסף אהרונוביץ בכפר והמשיך את לימודיו בבית-הספר התיכון-מקצועי "אורט" בכפר-סבא במגמת החשמל. מנחם היה חבר בתנועת הנוער - "השומר הצעיר" וכספורטאי מחונן השתתף בתחרויות ספורט רבות, הן במסגרת בית הספר והן במסגרת התנועה. הוא הגיע להישגים בריצות ארוכות ובקפיצות לגובה ולרוחק.

הוא היה תלמיד טוב בבית-הספר היסודי וסיים את לימודיו בבית-הספר המקצועי בהצטיינות. הוא אף זכה בתעודת הוקרה על הצטיינותו בלימודים ובעבודה. בכל זאת היה בחור צנוע ועניו ורק מעטים מחבריו ידעו כי בזכות הצטיינותו בלימודים זכה במלגה. אוירת החלוציות ששררה בביתו בכפר ודרך ההגשמה שעליה חונך בתנועת הנוער, הביאו אותו להצטרפות לגרעין הנח"ל "להבות". שאמור היה להצטרף לקיבוץ להבות-חביבה.

מנחם התגייס לצה"ל במחצית נובמבר 1971 ועם חברי הגרעין הצטרף לנח"ל. זמן מה עשה בקיבוץ ויצא לתעסוקה. הוא התקדם במקצועו וסיים בהצלחה קורס מפעילי גנרטורים. גם בתקופת שירותו לא שאף להתבלט ומילא את תפקידו בשקט ובצנעה לשביעות רצון המפקדים, ביום ט"ו באדר ב' תשל"ג (20.3.1973). נפל בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות ברמות-השבים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה