תפריט נגישות

דוד פנחס ז"ל

דוד פנחס
בן 44 במותו
בן שמעה ואברהם
נולד בתימן
בתש"א, 1941
התגורר בכפר סבא
נפטר לאחר פגיעה בפעולת איבה
בט' בשבט תשמ"ה, 31/1/1985
מקום אירוע: אייל
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: כפר סבא - נורדאו
הותיר: אישה וארבע בנות

קורות חיים

דוד, בן אברהם ושמעה, נולד בשנת תש"א, (1941), בתימן. אח לאברהם, שושנה וניסים. עלה ארצה בשנת 1949 ביחד עם משפחתו. בתחילה, התגוררו במחנה עולים עין-שמר. לאחר מספר חודשים עברו לרעננה.

דוד שירת בצה"ל כגשש בסיני. לאחר השחרור החל ללמוד במכללת אוהלו בטבריה, ולעבוד כשוטר. כשהיה בן 21 הכיר את שמחה. כעבור שנתיים נישאו השניים ועברו להתגורר בכפר סבא. שם נולדו ארבע בנותיהם: סיגל, ורד, לילך ועופר.

דוד היה איש עבודה חרוץ, שתמיד שמח כשנקרתה לפניו הזדמנות להגדיל את ההכנסה המשפחתית. לאחר שהיה שוטר עבד כנהג משאית, סניטר בבית חולים, ולבסוף השתלב במפעל פרחי ביקל. הוא היה מעורב מאוד בקהילה, ועזר לנזקקים רבים.

בג' בשבט תשמ"ה, (25.01.1985), בשעות אחרי הצהריים, התנדב דוד להסיע פועל ערבי לביתו. הוא נסע ברכב המפעל לקלקיליה, לבית העובד. בדרכו חזרה, סמוך לצומת אייל, נזרקו לעברו שני בקבוקי תבערה. אחד מהם חדר למכונית והיא החלה לבעור.

דוד, פצוע קשה בראשו ובכל פלג גופו העליון, לא איבד את העשתונות. הוא נטש את הרכב הבוער והתגלגל בעפר על מנת לכבות את האש שאחזה בו, ואז פתח בריצה לעבר ישוב יהודי שהיה מרוחק כק"מ ממקום האירוע. שני נערים שפגשו בו הזעיקו עזרה. הוא הועבר לבית חולים מאיר לטיפול ראשוני ומשם לבית חולים בילינסון. דוד נלחם בגבורה על חייו והיה נדמה שיצליח להתגבר, אך לאחר שבוע של מאבק, ביום ט' בשבט תשמ"ה (31.01.1985), נפטר מפצעיו.

דוד היה בן 44 במותו. הובא למנוחות בבית העלמין בכפר סבא.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה