תפריט נגישות

תומר מורד ז"ל

תומר מורד
בן 27 במותו
בן אסתר ובנימין
נולד בט"ז בחשוון תשנ"ה, 21/10/1994
התגורר בתל אביב
חלל פעולת איבה
בז' בניסן תשפ"ב, 7/4/2022
מקום אירוע: תל אביב - רחוב דיזינגוף
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: כפר סבא - פרדס החיים
הותיר: הורים, אח, אחות ובת זוג

קורות חיים

תומר, בנם של אסתר ובנימין, נולד בראשון לציון בט"ז בחשוון תשנ"ה (21.10.1994). אח צעיר לעמרי וטל.

כשהיה בן שנה עברה המשפחה לכפר סבא, שבה גדל והתחנך. למד בבית ספר יסודי "גולדה" ובתיכון "הרצוג". בכל שתים-עשרה שנות לימודיו היה תלמיד מצטיין.

תומר, ילד אהוב עם עיניים גדולות ותמיד מחייך, גדל להיות נער נבון, מוקף בחברים שהעריכו את מנהיגותו ויכולותיו. נער מלא בשמחת חיים, תמיד ידע לומר כמה הכול לא מובן מאליו ושצריך לכבד ולהעריך את מה שיש. הקפיד על קשר קרוב עם הוריו, אחיו ואחותו ואהב לבלות עם המשפחה המורחבת. נהג ללכת עם אביו לבית הכנסת מדי שבוע.

תומר אהב מאוד כדורגל, וכילד שיחק בעיר מגוריו. אהד את קבוצת הפועל תל אביב – קבוצה שהייתה לחלק בלתי נפרד מחייו ומחיי המשפחה, והוא אף סחף אחריו באהדה זו רבים מחבריו.

אחרי לימודיו התיכוניים התגייס תומר לצה"ל, שירת בחטיבת הנח"ל כחייל ובהמשך כקצין בגדוד 931. בלט כמפקד אהוב ששימש דוגמה לחייליו בכל תחום. דאג להם, נהג לבקר בבתי משפחותיהם והקפיד לוודא שאין להם כל מחסור - גם בבית וגם בבסיס. חייליו העריכו את מסירותו ואת מקצועיותו, והלכו אחריו ללא פקפוק.

בסיום השירות הצבאי נסע עם בת זוגו אריאל לטיול הגדול בדרום אמריקה למשך שבעה חודשים. מיד כשחזר עבר בהצלחה את הבחינה הפסיכומטרית והחל בלימודי הנדסת מכונות באוניברסיטת תל אביב. הצליח בלימודיו, הוא נרצח זמן קצר לפני סיומם וקבלת תואר מהנדס מכונות.

במהלך הלימודים אף מצא זמן לחופשה, ונסע עם אריאל לטיול נוסף בחו"ל, הפעם במזרח – יפן ווייטנאם.

תומר היה כל חייו מאוד מתוכנן, מכוון מטרה ומשיג את היעדים שהציב לעצמו, והם היו רבים. תמיד התייחס ברצינות לכל מה שעשה, וזכה להצלחה במעשי ידיו. הוא ידע להעריך את מה שיש לו, להודות לאל על החיים שיש לו, על המשפחה, על החברים, על בת הזוג ועל כל השאר.

לצד רצינותו והיעדים שאליהם כיוון היה אדם חברותי, בעל חוש הומור שאהב לשמוח ולשמח אחרים. "בכל אירוע משפחתי או אירוע בין החברים שמענו את קולו, ראינו את הידיים הגדולות מונפות והקפיצות המשמחות", תיארו בני המשפחה. תומר ידע לחיות את החיים בצורה שמחה ומפוארת, בכל הזדמנות לטייל בארץ ובעולם, לאכול במסעדות הכי טובות ולשתות יין טוב.

תומר למד ולימד את כל חבריו לאהוב את הארץ ואת נופיה. בכל הזדמנות שהייתה לו, יום חג או חופש, יצא לטיול בארץ, שמח לטייל עם שותפים ולוודא שגם חבריו הקרובים יכירו את הארץ ויטיילו בה.

ביום חמישי ז' בניסן תשפ"ב (07.04.2022) בערב פתח מחבל פלסטיני בירי אל עבר יושבי "אילקה בר" ברחוב דיזנגוף בתל אביב. תומר הגיע לבר למפגש חברים בסיום משמרתו בבית הקפה בו עבד וישב לשולחן עם חברו מילדות איתם מגיני, שניהם נהרגו במקום. מבלים נוספים נפצעו, אחד מהפצועים מת למחרת.

תומר מורד היה בן 27 בהירצחו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין פרדס החיים בכפר סבא. הותיר אחריו הורים, אח, אחות ובת זוג.

כתבו בני המשפחה: "תומר שלנו - איש רציני, הישגי ומצטיין שלא שכח אף פעם את הצד השמח של החיים. שמחת החיים שלך והאור שהקרנת לעולם יהיו איתנו לעד. נמשיך ללכת בדרכך ולשמור את רוחך חיה בנו לעד.

אוהבים וכל כך כואבים – המשפחה והחברים".

מאות מאוהדי קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב השתתפו בהלווייתו של תומר, ומשחק של הקבוצה שנערך בבאר שבע החל בטקס לזכרו. באצטדיון הכדורגל בכפר סבא ייקרא יציע על שם שני בני העיר שנרצחו, תומר ואיתם.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה