תפריט נגישות

איתם מגיני ז"ל

איתם מגיני
בן 27 במותו
בן איריס ואייל
נולד בחיפה
בכ"ח בכסלו תשנ"ה, 1/12/1994
התגורר בתל אביב
חלל פעולת איבה
בז' בניסן תשפ"ב, 7/4/2022
מקום אירוע: תל אביב - רחוב דיזינגוף
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: כפר סבא
הותיר: הורים, אחות וארוסה

קורות חיים

איתם נולד בבית החולים "בני ציון" (רוטשילד) בחיפה בכ"ח בכסלו, נר רביעי של חנוכה תשנ"ה (01.12.1994), יום גשום וסוער. בן בכור להוריו איריס ואייל, אז סטודנטים באוניברסיטת חיפה.

כשהיה בן שבעה חודשים עברה המשפחה לגבעת האירוסים בנתניה ובהיותו בן שנה וחצי עברו לכפר סבא, בה גדלו הוריו. בן שלוש הלך שנה למעון ואחר כך לגן ילדים, וכשהיה בן ארבע וחצי שנים עברה המשפחה הצעירה – ההורים, איתם ואחותו הצעירה נועה - לבסיס חיל האוויר "רמון", שם שירתה אימו בקבע. למד בגן חובה בבסיס ואז כיתה א' בבית ספר "צין" במדרשת שדה בוקר.

בגיל שבע חזר עם משפחתו לכפר סבא. למד בבית ספר "ברנר" עד כיתה ד', אז עברה המשפחה למושב צופית הסמוך ושם סיים איתם בית ספר יסודי. בתקופה זו אובחן כילד מחונן ולמד במקביל לבית הספר ב"מכון לקידום נוער ליצירתיות ולמצוינות" שליד אוניברסיטת תל אביב, על מסתורי המוח האנושי, טכנולוגיות טילים וחלל. בנוסף הלך לתנועת הנוער "בני המושבים".

חטיבת ביניים החל איתם בכיתה ז' בבית הספר האזורי "עמי אסף" בבית ברל, ואחר כך כיתות ח'-ט' בבית ספר "שרת" בכפר סבא. בשנים אלו השתתף בחוג שבועי למתמטיקה באוניברסיטת בר-אילן. המשיך בתיכון "הרצוג" בכפר סבא, שם למד בכיתת מחוננים במגמת תעשיה וניהול וסיים עם בגרות מלאה. שנות התיכון שלו התאפיינו בהצלחה חברתית מרשימה בצד מרדנות נעורים תוססת, מעשי משובה וקונדסות, החלפת תספורות וצבעים בקצב מסחרר, ופעילות חוץ יותר מפנים כיתתית.

כבר בכיתה י"ב עבר איתם את המיונים למסלול שירות בצוללות, וביום 07.04.2012 התגייס לצה"ל. עבר שירות צבאי יוקרתי ומאתגר כלוחם בצי הצוללות של חיל הים, שירות עליו לא ניתן להרחיב את הדיבור.

כשהשתחרר מהצבא יצא לאזרחות בטיול של שלושה וחצי חודשים בדרום אמריקה.

בשובו לארץ, התלמיד 'החוץ כיתתי' השובב הדהים את בני המשפחה עם ציון פסיכומטרי של 714 נקודות, והתקבל ללימודי תואר ראשון באוניברסיטת תל אביב בתוכנית דו-חוגית יוקרתית עם הדגש במדעי המוח, במדעי המחשב ובפסיכולוגיה. הוא החל בלימודים ובמקביל התעקש לעבוד, ודחה את הצעות הוריו שיתרכז בלימודים והם יממנו את כל מחייתו.

הישגיו בלימודים היו גבוהים, ולקראת סיומם התקבל לעבודה בחברת ההיי-טק WIX. עתידו המקצועי נראה כמשתרע אל האופק ומעבר לו.

לאחר הירצחו של איתם, שבועות ספורים לפני תום לימודיו, החליטה האוניברסיטה להעניק לו תואר בוגר אוניברסיטה (B.Sc.) על בסיס הישגיו האקדמיים במהלך שנות הלימודים.

גולת הכותרת של חייו לאחר שחרורו מהצבא הייתה קשר זוגי נדיר שנרקם עם בחירת ליבו, איילה. אחרי ארבע שנות זוגיות מופלאה ומאושרת הבשיל הקשר לכדי הצעת נישואים מיוחדת עליה עמל איתם באהבה, כישרון, ומעוף מעוררי פליאה. המשפחה כולה צהלה ושמחה, הכנות ותוכניות לחתונה החלו להירקם והעתיד נראה זורח וזוהר באור יקרות.

שלושה שבועות בדיוק לאחר האירוסין נקטע באחת, באלימות רצחנית, חלום חיים מופלא של בחור מופלא ונדיר.

ביום חמישי ז' בניסן תשפ"ב (07.04.2022) בערב פתח מחבל פלסטיני בירי אל עבר יושבי "אילקה בר" ברחוב דיזנגוף בתל אביב. איתם הגיע לבר למפגש חברים וישב לשולחן עם חברו מילדות תומר מורד, שניהם נרצחו במקום. מבלים נוספים נפצעו ואחד מהפצועים, ברק לופן, מת למחרת.

איתם היה בן 27 בהירצחו. הובא למנוחות בבית העלמין "מנוחה נכונה" בכפר סבא. הותיר את ארוסתו איילה, הוריו איריס ואייל, אחותו נועה, סבים וסבתות, ומעגלי משפחה וחברים נרחבים.

המשפחה תרמה את קרניות עיניו של איתם, שהושתלו בחולים והצילו את ראייתם.

כתבו בני המשפחה: "איתם, שעתידו וחייו היו מוארים באור יקרות, שהבטיחו שיאים ופסגות שלא ייאמנו, עזב בגופו את אהובתו, משפחתו וכל חבריו ואוהביו לנצח. דמותו - אישיות ממגנטת, חיוך כובש, כריזמה סוחפת, הבחור שכולם רוצים להיות במחיצתו, שקרבתו מסבה תמיד שמחה ואושר לכול. נשארנו הלומים, חסרי מילים, שטופי בכי ודמעות. איתם נשאר רק בלב ובתמונות, רק בזיכרונות, ילווה אותנו מעכשיו בחיינו, בתוך נשמתנו, בגעגועינו במסתרי הנפש.

הערצת המשפחה (המשוחדת) לאיתם, אישיותו המיוחדת, הממגנטת בעוצמה בלתי מוסברת, יכולתו להקסים באחת את כל הפוגש בו, בטבעיות וללא מאמץ – כל אלו זכו לאחר לכתו לאין ספור אישורים והוכחות, כאשר חברים ומכרים מתקופות חייו השונות הפליאו לציין, בלי היכרות או קשר מוקדמים ביניהם ולפעמים באותן מילים ממש, את אותן תכונות ואותו קסם פלאי שלו, עדות נאמנה ואותנטית לדברי אמת".

מגיל צעיר היה איתם, כאביו, אוהד נלהב ומסור של נבחרת ישראל בכדורגל ושל קבוצת הכדורגל "הפועל כפר סבא", נמנה על הגרעין הקשה של חוג האוהדים המסור. עיריית כפר סבא בחרה להנציח את איתם וחברו תומר, שיחדיו חיו ויחד נרצחו, על ידי קריאת יציע על שמם באצטדיון הכדורגל החדש של העיר.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה