תפריט נגישות

סגן איתן מרקל ז"ל

איתן מרקל
בן 20 בנפלו
בן מרים ומשה
נולד בנהריה
בה' בכסלו תש"י, 26/11/1949
התגייס ב-נובמבר 1967
שרת בחטיבת הצנחנים
יחידה: גד' 202
נפל בעת מילוי תפקידו
בט' בטבת תש"ל, 18/12/1969
מקום נפילה: איזור שומרון
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: סביון
חלקה: 1, שורה: 1, קבר: 1.

קורות חיים

איתן בן משה ומרים, נולד ביום ה' בכסלו תש"י (26.11.1949) בנהריה. שם ביקר בגן הילדים ובכיתות הראשונות של בית הספר היסודי. בשנת 1957 עבר עם משפחתו לסביון ביקר בביה"ס יסודי בגני תקוה, והחל מכיתה ז' בגימנסיה העברית "הרצליה" בתל אביב. היה חבר בתנועת הצופים בסביון ובאגודת הספורט "הפועל" בפתח תקוה. הוא ניחן בחוש הומור מיוחד במינו, שובבני ועוקצני ובטיולים התבלט תמיד במצב רוחו העליז. המורים בגימנסיה אהבוהו מאוד, בייחוד המורים להתעמלות. הוא היה מלא מרץ ופעלתנות ומצא זמן לנגינה בגיטרה (ג'ז) ולפעילות ספורטיבית (משחק הכדור יד). כן אהב לעסוק בעבודות יד. בכיתתו לא התבלט כמנהיג ולא ריכז סביבו "עושי דברו". הוא היה נאמן לחבריו והיה מוכן תמיד לעשות למענם. לפני גייוסו לצה"ל ערך טיול באירופה עם חברו מסביון.

איתן גוייס לצה"ל בנובמבר 1967 ושירת בצנחנים. הוא עבר קורסים שונים, לרבות קורס מ"כים וקורס קצינים והגיע לדרגת סגן משנה. בתקופת קורס הקצינים התבגר מאוד והיה מאושר כשנתמנה מ"מ של טירונים. תמיד פעם בו רגש אחריות לחינוך צעירים והוא שאף להפכם לחיילים ולצנחנים - בכך ראה את ייעודו. הוא נפל בעת מילוי תפקידו בשומרון ביום ט' בטבת תש"ל (18.12.1969) והובא למנוחת עולמים בבית הקברות בסביון.

לאחר נפלו הועלה לדרגת סגן.

מפקדו סיפר על קברו, כי בהישמט רימון מידי אחד הטירונים הפיל עצמו איתן על הרימון ללא היסוס ומצא את מותו, בהצילו את חבריו ממות בטוח. כך היה נאמן לעצמו ולדרכו בחייו הקצרים.

מפקד הצנחנים כתב למשפחה במכתב תנחומים: "איתן, אשר קיבל את חינוכו הצבאי בצנחנים, פעל ועשה את אשר למדוהו מפקדיו - לשמור בראש ובראשונה על חיי פקודיו... אהוד ומקובל מאוד היה על חבריו, הצטיין בכושר מנהיגות ומסירות ושימש כדוגמא אישית ללא דופי. אהב לעזור לכל והיה ראש ליוזמים ולמבצעים. איתן היה בן אדם שבמחיצתו אהבו חבריו להחליף דעה ולשוחח על כל נושא... אני מאמין כי בזכות מפקדים כאלה יוכל צה"ל לגבור על כל אויבינו. בזכות בחורים כאלה מתקיימת ותתקיים מדינת ישראל".

אחרי שנפל יצאה לאור חוברת לזכרו בשם "איתן".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה