תפריט נגישות

טוראי צבי צביקה פולנדר ז"ל

צבי פולנדר
בן 19 בנפלו
בן יפה ואהרן
נולד בבת ים
בה' בכסלו תשכ"ד, 21/11/1963
התגורר ברעננה
התגייס ב-2.3.1982
שרת בנח''ל
יחידה: גד' 903
נפל בעת מילוי תפקידו
בג' בשבט תשמ"ג, 17/1/1983
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: רעננה
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

בן אהרן ויפה, נולד ביום ה' בכסלו תשכ"ד (21.11.1963) בבת-ים. צביקה היה תינוק שמנמן, תפוח לחיים ובעל תלתלי זהב. בן שנתיים הוא היה, כשעקרה משפחתו לרעננה. צביקה גדל ולמד בה בבית-הספר הממלכתי ב'. מכיתה ג' הוא היה חבר בתנועת "המחנות העולים", והתמיד בחברתו זו עד בגרותו. צביקה היה למדריך בה ואחר-כך חבר גרעין נח"ל. לאחר שסיים את לימודיו היסודיים, הוא החליט ללמוד בבית-הספר התיכון המקצועי "אורט" בכפר-סבא וסיים בו את לימודיו במגמת חשמל. בתקופת בית-הספר אהב צביקה לעסוק בספורט - בכדורסל ובכדור-יד, בנוסף לתחביביו: שחמט וקולנוע. כחובב טבע, הוא יצא גם לטיולים רבים בארץ. כשסיים את לימודי בית-הספר התיכון, יצא צביקה עם שלושה מחבריו ל"טיול תרמילים" באירופה, שארך חודש ימים.

כשהגיעה שעתו להתגייס, סירבו לגייסו בגלל מקרה של התעלפות קלה, שקרה לו בעבר ונשכח ממנו. בבדיקות שנעשו לו, לא נמצא פגם בבריאותו, אבל שלטונות הצבא קבעו לו פרופיל נמוך, צביקה לא השלים עם הגזירה, ועשה כל שיכול כדי לבטלה. הוא נאבק על זכותו להתגייס, התעקש ודבק במשימתו והצליח לשכנע את הרופאים. הוא גויס בפרופיל 97. עד לגיוסו שמר צביקה על כושרו הגופני, כדי שלא יפול בכושרו מחבריו שכבר היו בטירונות. הוא אהב את המסלול הצבאי שבחר בו, ונהנה מכל רגע של מאמץ גופני. כשהגיע להיאחזות הנח"ל עם גרעין "כשיל", שנועד להשלים את קיבוץ לוטם שליד כרמיאל, הוא חי בקרבת כל מה שאהב: נוף טבעי, חי וצומח. צביקה עבד בדיר ושימש רועה צאן. כשאחת הכבשים כרעה להמליט, הוא ישב שעות לידה ותיאר את ההמלטה כפלא-טבע, שאין שני לו.

תמיד התנדב לעזור לאחרים, וכך קרה גם ביומו האחרון. צביקה נועד להישלח לקורס חובשים, ונותרו לו כמה ימים בהיאחזות. במחסום היו חסרים שומרים, והוא התנדב לשמור בו. כשסיים את משמרתו, הוא נכנס לאוהל הקשר, כדי להדריך איש מילואים כיצר להשתמש במכשירים. רכב כבד, שנהגו איבד את השליטה עליו, מחץ לפתע את האוהל.

צביקה נפל בעת מילוי תפקידו, ביום ג' בשבט תשמ"ג (17.1.1983) והובא למנוחת עולמים בבית-הקברות ברעננה. בן 19 שנים הוא היה במותו. הוא הניח הורים ואחות.

חברי גרעין "כשיל" הוציאו לאור חוברת לזכרו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה