תפריט נגישות

טוראי אייזיק הרצנו ז"ל

אייזיק הרצנו
בן 22 בנפלו
בן מלכה-שושנה ודוב
נולד ברומניה
בתרפ"ו, 1926
שרת בחטיבת גולני
נפל בעת שירותו
בה' בתמוז תש"ח, 12/7/1948
מקום נפילה: גלבוע (עמק יזרעאל)
באזור הגלבוע
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק
חלקה: 01, שורה: 03, קבר: 15.

קורות חיים

בן מלכה-שושנה ודוב, נולד בשנת 1926 בעיר מיכילן, רומניה. נעוריו חלפו במדורי המחנות של הגיהינום הגרמני. בשנת 1946 עלה ארצה ועבד בעבודות חקלאיות במושבות השרון. עם פרוץ מלחמת-העצמאות הצטרף לכוחות-המגן ושירת בחטיבת "גולני". תחילה נשלח למושב מולדת שבגליל התחתון, ואחר-כך השתתף בהגנה על מחצבות הגלבוע, בקרבות ליד בית יוסף שבעמק הירדן ובכיבוש הכפר זרעין. אייזיק נתגלה כחייל טוב, נלהב לביצוע משימותיו ונאמן לחבריו. הצטיין בקליעה למטרה והתמחה בנשק נ"ט ומכונות ירייה.

לאחר הנסיגה מג'נין התייצב הקו בהפוגה הראשונה ברכסים שמצפון לג'נין. עם חידוש הקרבות בתום ההפוגה תקפו העיראקים קו זה בעוצמה רבה. נוכח עדיפות האויב נאלצו כוחותינו לסגת וייצבו קו חדש ברכס הגלבוע. ב-9.7.1948 החלה התקפת הצבא העיראקי על הכפר מזאר שבמרומי הגלבוע, שנכבש קודם-לכן על-ידי כוחותינו. במשך שלושה ימים עמד אייזיק על משמרתו ללא שינה וכמעט ללא אוכל, בלי להוציא מידיו את מכונת-הירייה, והפיל חללים לרוב בשורות האויב.

ביום ה' בתמוז תש"ח (12.7.1948) כשהתרומם לתקן דבר-מה במכונת-הירייה, פגע בו כדור האויב והרגו. נקבר בכפר יחזקאל יחד עם מפקדו, איש כפר-יחזקאל, שנפל אף הוא באותו קרב.

ביום י"ג באב תש"י (27.7.1950) הועבר למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בנחלת יצחק.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה