תפריט נגישות

סג"מ צבי צביקה מלכיאלי ז"ל

צבי מלכיאלי
בן 21 בנפלו
בן חסידה ומרדכי
נולד ברעננה
בכ"ז בסיון תש"ו, 26/6/1946
התגייס ב-אוגוסט 1964
שרת בחיל כללי
יחידה: עת 18 ר"מ משתלמים
נפל בקרב
בכ"ז באייר תשכ"ז, 6/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: שוויכה
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים ואח

קורות חיים

בן מרדכי וחסידה. נולד ביום כ"ז בסיון תש"ו (26.6.1946) ברעננה. אחרי שסיים בהצטיינות את לימודיו בבית הספר היסודי בהוד השרון למד וסיים את לימודיו התיכוניים בכפר סבא בבית הספר על שם ברל כצנלסון. התמסר בשעות הפנאי לאיסוף בולי הארץ בלבד, כן היה מעונין בספורט. בילדותו זכה למקום ראשון בתחרות של טניס שולחן ב"הפועל" (סניף רמתיים). לאחר מכן היה מדריך ספורט מטעם "מכבי". בנעוריו זכה במקום הראשון גם בתחרות לאליפות בשחמט בין נערי השרון הדרומי שהתקיימה במועדון חובבי השח בכפר סבא.

באוגוסט 1964 הגיע לגיל שירות הצבא, אך מפני היותו תלמדי מצטיין התקבל לעתודה האקדמית ולמד בטכניון העברי בחיפה. במסגרת זו עבר קורס מ"כים, קורס קציני עתודה אקדמית ועמד לסיים את לימודי השנה השלישית בפקולטה למכונות. בגמרו את לימודיו בטכניון עמד לצאת לשירות צבאי מלא.

בעקבות תכונתיו הרבות משך אליו ידידים רבים. אהבת החיים פעמה בקרבו בחזקה. הוא לא פגע בכבודו של הזולת ולא העליב איש ממיודעיו. למרות הצלחתו והצטיינותו נהג בענווה וחלקו לא היה עם המתרברבים.

עמד לשאת אשה ביולי 1967, אך בינתיים פרצה מלחמת ששת הימים וביום השני לקרבותיה, הוא כ"ז באייר תשכ"ז (6.6.1967), נפל בקרב שנערך בשוויקה אשר בשמורון בגלותו מסירות וסבילות. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקרית בשאול.

בחצר בית הספר על שם ברל כצנלסון הוצב לוח שיש לזכרו. גם בדרך לשכם ליד קלקיליה הוצב לוח שיש ושמו חרוט עליו. ברעננה נפתח חדר התיחדות לזכרו. בטכניון העברי בחיפה ניתן כפרס גביע נודד על שמו לזוכה בתואר אלוף בשחמט. שמו הונצח בביטאון המועצה המקומית של רעננה. בחוברת שהוציאה עיריית נתניה לזכר הנופלים הוזכר שמו. באלבום "עוצבת השרון במלחמת ששת הימים" שהוציאה מפקדת חטיבתו הונצח זכרו על ידי הדפסת תצלומו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה