תפריט נגישות

סמ"ר אליהו אהרון ז"ל

אליהו אהרון
בן 22 בנפלו
בן שושנה ושלום
נולד בגדעונה
בד' בכסלו תשי"ב, 3/12/1951
התגורר בכפר סבא
התגייס ב-17.11.1969
שרת בחיל השריון
יחידה: אגד 214 של"ת ישי
נפל בקרב
בי' בתשרי תשל"ד, 6/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: מעוז לחצנית
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: כפר סבא
חלקה: 3, שורה: 5, קבר: 5.
הותיר: הורים, חמישה אחים ושתי אחיות

קורות חיים

אליהו, בן שושנה ושלום, נולד ביום ד' בכסליו תשי"ב (3.12.1951), במושבה גדעונה. בהיותו בן שנתיים עברה משפחתו לשכונת "קפלן" בכפר-סבא. הוא החל ללמוד בבית-הספר היסודי "עציון" ואחרי שמשפחתו עברה לשיכון המזרחי, סיים את לימודיו בבית-הספר היסודי "בר אילן". הוא המשיך ולמד בבית-הספר התיכון הדתי "מורשת", אולם אחרי שנת לימודים אחת עבר, עקב פירוק הכיתה, לבית-הספר "אורט" ולמד שלוש שנים במגמת החשמל. אחרי-כן למד במגמה לשרטוט מכונות בבית-הספר "אורט טכניקום" בגבעתיים.

אליהו קיבל את חינוכו ברוח המסורת היהודית. הוא למד בשקידה רבה והעשיר את ידיעותיו בתורה ובהלכה. הוא דבק באמונתו באלוקי ישראל ואף זכה להיות שליח ציבור וקורא בתורה בבית-הכנסת שבמקום מגוריו. הוא אהב את העבודה, לא יכול היה ללכת בטל ותמיד היה מחפש דבר-מה להעסיק בו את עצמו. אליהו היה ספורטאי מצטיין והירבה להשתתף בעיקר בתחרויות כדורגל. הוא היה שותף פעיל בהקמתו ובהפעלתו של מועדון הנוער "עציון", שבמסגרתו נערכו ערבי הווי, טיולים, תחרויות ספורט ומשחקי חברה. לפני שגויס לצה"ל עבד כמסגר במפעל למוצרים טרומיים.

אליהו גויס לצה"ל במחצית נובמבר 1969. הוא עבר טירונות וקורס מפקדי כיתות בנח"ל ואחרי-כן סיים בהצטיינות קורס חבלה בבסיס ההדרכה של חיל ההנדסה. הוא עשה את שירותו הצבאי בסיני, כמדריך ומפקד, במתקן האימונים של הכוחות המשוריינים בסיני. הוא היה חייל מסור וממושמע, ביצע בשלמות ובדייקנות את המשימות שהוטלו עליו והיה מקובל על מפקדיו ואהוד על חניכיו. אליהו היה ידוע כאחד המדריכים המעולים בבסיס האימונים. בנובמבר 1972 שוחרר מהשירות הסדיר והוצב, כמש"ק חי"ר, בחטיבה הירושלמית.

מיד לאחר שסיים את שירותו הצבאי, החל לעבוד במפעלי "פקר פלדה" כמסגר. הוא ואביו קנו יחד בית מגורים בכפר-סבא ואליהו הקדיש את זמנו הפנוי כדי לשפץ את הבית ולהכין לעצמו מקום לדור בו.

בערב ראש השנה תשל"ד נקרא לשירות מילואים ושימש כסמל מעוז על גדת התעלה. אליהו נפל ביום י' בתשרי תשל"ד (6.10.1973), יום פרוץ מלחמת יום הכיפורים, בהגינו עם חבריו על מעוז "לחצנית" מול האויב המצרי המסתער ומקום קבורתו לא נודע.

לוחות זיכרון לזכרו הוצבו בחלקת החללים שמקום קבורתם לא נודע, בהר-הרצל בירושלים וכן בבית העלמין בכפר-סבא.

השאיר אחריו הורים, חמישה אחים ושתי אחיות. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל-ראשון.

לאחר כשלוש וחצי שנים, ביום י"ט בסיון תשל"ז (5.6.1977) זוהתה גופתו והוא הובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית בכפר-סבא.

הוריו תרמו לזכרו ספר תורה ועמוד תפילה לבית-כנסת שבו היה מתפלל, בשכונת מגוריהם בכפר-סבא.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה