תפריט נגישות

רב"ט ראובן נח פרויז נאמן ז"ל

ראובן נח נאמן
בן 21 בנפלו
בן מלכה ודוד
נולד בפרס
בתשי"ד, 1954
התגייס ב-1972
שרת בחיל האספקה
יחידה: בסיס ציוד 6510
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ח בסיון תשל"ה, 7/6/1975
מקום קבורה: כפר סבא (אזרחי)

קורות חיים

בן דוד ומלכה. נולד בשנת 1954 בשירז שבפרס. בהיותו בן עשר, בשנת 1964, עלתה המשפחה לארץ והשתקעה בכפר-סבא. ארבע שנים הספיק ראובן ללמוד בעיר-הולדתו. את ארבע השנים הבאות של לימודיו היסודיים למד בבית-הספר 'דור רמז' שבכפר-סבא.

משפחתו של ראובן היתה משפחה ברוכת-ילדים ומטופלת בדאגות-פרנסה קשות. על-כן, נאלץ ראובן לצאת לעבודה, כדי לסייע, ולו במשהו, לבני-ביתו. הוא למד, תוך-כדי עבודה, את מקצוע הנגרות והיה צמוד למקום-עבורה קבוע.

אחת לשבוע יצא לתל-אביב להשתלמות תאורטית בבית-הספר לחניכות 'עמל'. כאשר הגיע מועד-גיוסו לצה"ל, הצטער ראובן, שיישמט זמנית מקור הפרנסה למשפחה, אבל ידע, כי הוא חייב למלא את החובה למדינה, כשאר הבנים.

תחילה נתקבל לחטיבת גולני, אך בשל בריאותו הלקויה הוסב לחיל-ההספקה. הוא שימש תחילה כמחסנאי-פקיד וכעובד כללי, אך לאחר שהוכיח את מסירותו וגישתו האחראית, הוטל עליו תפקיד של סגן-מפקד-משמר בבסיס ציוד וכממונה על הנגרייה של הבסיס. ההערכה אליו באה לידי גילוי גם בהעלאתו לדרגת רב"ט. הממונים העידו עליו, כי היה חייל טוב וממושמע, אשר ביצע את תפקידיו לשביעות רצונם של מפקדיו ואף מעבר לכך. הוא היה בחור שקט ומקובל על חבריו ליחידה. בעת מלחמת יום-הכיפורים שירת בגבול המזרחי.

ביום כ"ח בסיון תשל"ה (7.6.1975) נפל ראובן בעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין שבכפר-סבא. השאיר אחריו הורים, שני אחים וארבע אחיות.

מפקד הבסיס כתב להורים השכולים: "ראובן ז"ל היה חייל שקט ומסור התייחס ברצינות לכל תפקיד שהוטל עליו והיה אהוב על חבריו ומפקדיו כאחד."

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה