תפריט נגישות

סמ"ר זהר בועז ז"ל

זהר בועז
בן 21 בנפלו
בן חביבה ואברהם
נולד בכפר סבא
בכ"א באדר תשכ"ד, 5/3/1964
התגורר בכפר סבא
התגייס ב-3.8.1982
שרת בחטיבת הצנחנים
יחידה: גד' 890
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"א בניסן תשמ"ה, 2/4/1985
מקום נפילה: נבטיה
באזור לבנון
מקום קבורה: כפר סבא
חלקה: 3, שורה: 6, קבר: 2.
הותיר: הורים, אחיות ואח

קורות חיים

בן חביבה ואברהם, נולד ביום כ"א באדר תשכ"ד (5.3.1964) בכפר סבא. זהר היה הבן הזכר הראשון להוריו, לאחר ארבע בנות שנולדו להם לפניו. מילדותו היה זהר ילד שובב, אך את שובבותו הפגין רק לאחר שהרגיש עצמו בנוח עם האנשים הסובבים אותו. בתחילה, כשהיה מגיע למקום חדש, הוא היה "מתקפל" בתוך "קונכייתו", אבל משהרגיש בנוח התחיל מיד במעשי הקונדס שלו והיה שוקק חיים.

בגן הילדים היה זהר תמיד במרכז כל פעילות. כולם אהבו אותו והיה נעים להיות בחברתו. את לימודיו התחיל בבית הספר היסודי על שם יצחק בן צבי. גם בבית הספר היה תמיד ראש לכל חבורה. הוא היה "שובב מחוץ לכיתה, אבל ברגע שדרכה כף רגלו בכיתה נעשה מיד תלמיד שקט ורציני", כך תיארה אותו מורתו, כשבאה לנחם את משפחתו לאחר מותו.

זהר המשיך את לימודיו בחטיבת הביניים של בית הספר על שם שז"ר, ואחר כך בבית הספר התיכון מקצועי "אורט-שפירא". בזמנו הפנוי נהג זהר להרכיב מכשירים אלקטרוניים ולגלף בעץ ובפלסטיק. הוא שיחק כדורגל בקבוצת הנוער של כפר סבא.

כשהגיע מועד גיוסו לצה"ל, ניסו חברי קבוצת הכדורגל לשכנע אותו שיבקש להציבו ביחידה הקרובה לבית, כדי שיוכל להמשיך באימונים ובמשחקים של הקבוצה, אולם זהר היה נחוש בדעתו להתנדב ליחידה קרבית. הוא הבטיח לחברי הקבוצה שישוב להיות פעיל בכדורגל לאחר שחרורו מהצבא.

זהר התנדב לצנחנים, ועבר את אימוני הטירונות של חיל זה. הוא השתלם בקורסים אחדים וקיבל דרגת סמל ראשון.

ביום י"א בניסן תשמ"ה (2.4.1985), בשעה שהיה בסיור בגזרת נבטייה שבלבנון, נפגע זהר ממטען צד, הוא נפל בעת מילוי תפקידו, והובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. הוא השאיר אחריו הורים, אחיות ואח.

משפחתו תרמה לזכרו ספרייה תורנית לבית-הכנסת "בית יעקב" בשכונת עלייה, שבכפר סבא.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה