תפריט נגישות

סרן יובל גדיש ז"ל

יובל גדיש
בן 23 בנפלו
בן זיוה ויריב
נולד ביזרעאל
בכ"ח בשבט תשט"ז, 10/2/1956
התגייס ב-אוגוסט 1974
שרת בחיל האויר
יחידה: טייסת 190 - "מגע הקסם"
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ח בתשרי תשמ"א, 8/10/1980
מקום נפילה: מודיעין
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: עין ורד
הותיר: רעיה, בן, בת, הורים ואחות

קורות חיים

בן זיוה ויריב, נולד ביום כ"ח בשבט תשט"ז (10.2.1956) בקבוצת יזרעאל אשר בעמק יזרעאל.

בגיל צעיר עבר עם הוריו למושב עין-ורד שבשרון. הוא התחיל את לימודיו בבית-הספר היסודי האיזורי בתל-מונד, ואחרי שמונה שנות לימוד עבר לבית-הספר התיכון על-שם כצנלסון בכפר-סבא והשלים לימודיו התיכוניים במגמה ריאלית.

יובל התגייס באוגוסט 1974, עבר קורס קדם-טיס וקורס טיס-מכין וביולי 1975 הועלה לדרגת רב"ט. עבר קורס צניחה ובסוף 1975 הועלה לדרגת סמל. הוא המשיך במסלול לימודיו בבית-הספר לטיס וסיימו בהצלחה. במארס 1976 הועלה לדרגת סג"ם וכעבור שנה הועלה לדרגת סגן. מפקדיו ציינו אותו כ"קצין מסור ואחראי, בעל רצון וגישה חיובית לעבודתו".

באוגוסט 1977 התחיל לשרת בצבא הקבע. יובל התחתן ובנה את ביתו בראשון-לציון, שם נולדו בנו ובתו. הוא שירת בטייסת מסוקים ומפקדיו שיבחו אותו כ"בעל יכולת, מקובל מאוד על עמיתיו". במארס 1981 הועלה לדרגת סרן.

ביום כ"ח בתשרי תשמ"א (8.10.1980) היה יובל בטיסת אימונים במסוק, יחד עם נווט. הם המריאו בשעות הבוקר באיזור מודיעין לתרגיל ניווט. כעשרים דקות אחרי שהמריאו נפל המסוק והתרסק סמוך למצפה מודיעין. יובל ואיש הצוות השני ניספו. בן 24 היה במותו.

הוא הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית-הקברות בעין ורד. השאיר אחריו רעיה, בן, בת, הורים ואחות.

מפקד הבסיס שבו הדריך כתב במכתב תנחומים לאשתו: "רק מי שאיבד את הקרוב לו יודע כמה אכזריות הן המילים, ועד כמה אין ביכולתן להכיל את מה שמסתתר מאחוריהן; בעל, אב, שמחות, ותקוות".

להוריו כתב מפקד הבסיס: "יובל, שהיה בן למשפחת חיל-האוויר, איננו איתנו, ומרגע זה ואילך אתם באים במקומו, לכאב, לצער".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה