תפריט נגישות

טוראי אברהם אמיתי ז"ל

אברהם אמיתי
בן 24 בנפלו
בן צפורה ואהרון
נולד בארה"ב
בד' באייר תרפ"ד, 8/5/1924
שרת בפלמ"ח - חטיבת הנגב, חיל השריון
יחידה: הגדוד השביעי - "באר שבע", חטיבת הנגב
נפל בקרב
בכ"ה באייר תש"ח, 3/6/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: אשדוד
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק
חלקה: 60, שורה: 8, קבר: 18.

קורות חיים

אמיתי אברהם בן אהרן וצפורה. נולד ב-8.5.1924 בניו-יורק, ארצות-הברית. בן שש היה בעלות הוריו בשנת 1930 לארץ. את לימודיו התחיל בתל-אביב ומשעברו הוריו לכפר גן-חיים, ליד כפר-סבא, סיים שם את בית-הספר. עבד שנה נוספת בחקלאות לשם הכשרה. בינתים הגיע תורו להתגייס לצבא האמריקני, אך הוא עמד על דעתו לשרת כנוטר בארץ. שלוש שנים היה נוטר, וב-1946 הצטרף לקיבוץ "אילת" ועבר עם חבריו להתישבות בשובל, בנגב הצפוני. אברהם נכנס בקלות לחיי עבודה בקיבוץ, לעבוד היה רגיל ודבר זה לא גרם לו קשיים. הוא היה בין הראשונים שעברו לשובל לבנות את נקודת ההתיישבות ולהניח את קו המים.

כוחו של אברהם לא היה בדיבורים אלא במעשים, מעשיו חדרו עמוק לישותו של הקיבוץ. בכל שתפנה תמצא את עקבות מעשיו, במטעים, בגן ירק, בחורשת האקליפטוסים ולא רק במשק שובל בלבד -בכל רחבי הנגב, קו המים, בתי הבטחון שנבנו בנקודות החדשות, בכל אתר ואתר השאיר את טביעת אצבעותיו.

משנקרא אברהם לחזור ולתפוס ברובה, להגן על הקיים מפני כנופיות ופולשים ערביים - היה בין הראשונים שהלכו. ושוב כדרכו מאז - בשקט ובלי דיבורים מיותרים מילא את תפקידו בנאמנות.

מטעם הקיבוץ גויס לחטיבת "הנגב" והשתתף בהתקפה על אשדוד ביום 3.6.1948. עם ציוד דל, מעטים מול רבים, נלחמו בקרב נסיגה. תוך כדי הוצאת פצוע משדה-הקרב נפצע הוא עצמו קשה. הרגיש כי רגעיו ספורים, אך כל דאגתו היתה לנשק ושאל את מפקדו: "מה לעשות ברימונים שלי?"

ביום ט"ו במרחשון תש"י (7.11.1949) הועבר למנוחת-עולמים בנחלת-יצחק.

קיבוצו הוציא חוברת לזכרו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה