תפריט נגישות

רב"ט גיא מליחי ז"ל

גיא מליחי
בן 20 בנפלו
בן תמר ויחיאל
נולד בכפר סבא
בט"ו באב תשל"ג, 13/8/1973
התגורר בכפר סבא
התגייס ב-דצמבר 1992
שרת במשטרה הצבאית, חיל כללי
יחידה: בה"ד 13
נפל בעת מילוי תפקידו
בח' בסיון תשנ"ג, 27/5/1993
מקום נפילה: יהודה ושומרון
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: כפר סבא
הותיר: הורים, שני אחים - נתנאל ויניב ושתי אחיות - שירה ותהילה

קורות חיים

בן תמר ויחיאל. נולד ביום ט"ו באב תשל"ג (13.8.1973), בכפר סבא. גיא למד בבית-הספר היסודי "בר אילן" ובחטיבת הביניים "הראל" בכפר סבא. את לימודיו התיכוניים השלים בבית-הספר התיכון "כפר בתיה" ברעננה. היה חבר בתנועת הנוער "בני עקיבא" ולפני גיוסו התנדב למשמר האזרחי.

גיא היה נער עליז ומשרה שמחה, תכונה שאפיינה אותו עד הסוף המר. תמיד שר ורקד והקרין אהבה לזולת. במשפחה, נטל את האחריות על אחיותיו הצעירות. היה יד ימינו של אביו וניצל כל הזדמנות לפנק את אמו. מטבעו, היה שוחר שלום וותרן וחברים רבים נמשכו אליו.

בדצמבר 1992 התגייס גיא לצה"ל ושירת בחיל כללי. גיא נפל בעת מילוי תפקידו, בתאונת נשק, ביום ח' בסיוון תשנ"ג (27.5.1993) והובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. הותיר אחריו הורים, שני אחים - נתנאל ויניב ושתי אחיות - שירה ותהילה. בן עשרים היה בנופלו.

במכתב תנחומים של מפקד היחידה תואר גיא כמי שביצע את עבודתו בנאמנות והיה נכון להושיט עזרה לחבריו בכל עת.

המשפחה, בשיתוף עם הבה"ד, הוציאה חוברת לזכרו. בנוסף, הפיקו חברי המשפחה, משפחת פריס, סרט לזכרו של גיא.

על אנדרטה שהקימה המשפחה לזכרו במושב הדר בית"ר, שם נהרג, נכתב השיר: "בין הר לבין גיא הצבנו מזכרת צנועה זו לגיא/ שנקטל בידי מי שחשב לרעתו, על לא כל עוול בכפו/ כאן, במושב הדר בית"ר/ נקרעו לשווא צלילי כינור ומיתר/ נקטף בננו באביבם של ימיו/ אהוב נפש על משפחתו ורעיו/ יהי נא גיא קורבן החינם האחרון/ ומשפחות בישראל/ לא ידעו כמונו/ עוד דאבה ויגון./ מולדתנו,/ אנא זאת לנו הבטיחי/ מאמא אבא ואחיו של גיא מליחי".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה