תפריט נגישות

סרן רון צרפתי ז"ל

רון צרפתי
בת 22 בנפלה
בת לימור וארז
נולדה בכפר סבא
בי"ט בסיון תשס"א, 10/6/2001
התגוררה בחדרה
התגייסה ב-22.4.2020
שרתה בחיל האויר
יחידה: מערך הבקרה האווירית
נפלה בעת שירותה
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
במלחמת "חרבות ברזל"
מקום נפילה: רעים, שדות הקיבוץ - פסטיבל "נובה"
באזור עוטף עזה
מקום קבורה: כפר סבא
חלקה: 5, שורה: 4, קבר: 5.
הותירה: הורים אח ואחות

קורות חיים

רון נולדה בי"ט בסיון תשס"א (10.6.2001) להוריה ארז ולימור, הורים פתוחים שמאמינים בחינוך מאפשר, יחד עם שאיפה ליעדים ומטרות. כשנתיים אחריה נולדו זוג תאומים רז ובר. רון ורז היו מאד קרובות, חברות ממש טובות שחולקות המון זמן בילוי ביחד ומספרות המון זו לזו. רון היתה גם קרובה מאוד לסבתא זהבה, אמא של לימור.

רון נולדה בבית החולים בלינסון, בלידה שהסתבכה והסתיימה בניתוח קיסרי והוגדרה כנס.

רון גדלה והתחנכה כל חייה בכפר סבא. סיימה את לימודיה בתיכון "הרצוג", בכתה מדעית, מגמת דיפלומטיה.

רון סיימתה את לימודיה בהצטיינות יתירה - הוענק לה מגן ותעודה ממנכל משרד החינוך. בנוסף סיימה את לימודיה בהצטיינות בספורט ולאורך כל השנים ייצגה את בתי הספר בתחרויות ספורט.

רון "הספיקה" לגור בחדרה רק 4 חודשים לפני הירצחה. היא תמיד אמרה: "אני אוהבת המון את הבית שבנינו, אך תמיד אהיה כפר סבאית", לכן החליטו הוריה לקבור אותה בכפר סבא.

רון אהבה אדם ללא הבדל דת, גזע ולאום. היא התחברה לאנשים מכל קצוות הקשת. היו לה חברים בדואים שאיתם טיילה במדבר והתארחה אצלם. היתה לה חברה קרובה בת כ-50, חרדית מירושלים שניהלו שיחות נפש ויצאו לבלות במסיבות טראנס לנשים בלבד. משפט הסטטוס של רון בכל הרשתות החברתיות היה: "הבא לאוהבך- השכם לאוהבו". רבים מחבריה ומשפחתה קעקעו משפט זה לאחר הירצחה.

רון היתה דעתנית ועקשנית, היא הקשיבה לעצות ודעות של אחרים, אך בחרה בדרכה שלה. היא היתה לוחמת צדק ואהבה לעזור לחלשים ולאוכלוסיות מוחלשות. רון שאפה להשיג יעדים ומטרות, הצטיינויות, הצלחות, למדה לפסיכומטרי בקורס לקצינים במטרה ללמוד מדעי המחשב ומתמטיקה. התנהלה נכון כלכלית, חסכה הרבה כסף בטענה שבארץ לא ניתן להגיע לבית, אם לא מתחילים לחסוך בשלב מוקדם. יחד עם זאת, רון היתה נשמה חופשית, אוהבת מסיבות, בליויים, ברים ומסעדות - את החיים הטובים.

רון היתה רקדנית מגיל מאד צעיר, שנים רקדה המון סגנונות ריקוד ובסוף התמקצעה בהיפ הופ. היא רקדה בלהקות מקצועיות והשתתפה בתחרויות.

רון התחילה את שירותה הצבאי בל"א של חיל האוויר. המשיכה בחמל עין שמר ולבסוף היתה קצינת אבטחה ביב"א 506. את החיילים תחתיה כינתה: "הילדים שלי", האמינה ביחסים קרובים ללא דיסדנס. הם העריצו אותה. דברו וסיפרו עליה המון ואף מספר הורים של חיילים הגיעו בשבעה, ובדמעות ספרו איך רון עזרה להם להתנהל נכון יותר עם ילדיהם וכמה עזרה להם.

רון נסעה למסיבה ברעים יחד עם בן זוגה עידן הרמתי ושני חבריה אביתר דוד וגיא דלל. רון ועידן נרצחו. אביתר וגיא חטופים בעזה.

רון אהבה מוסיקה והרבה! אביב גפן היה אחד מהבולטים. במשך 5 שנים רצופות רון ואביה ארז נסעו ביחד למופע הרוק שלו. בהלוייתה של רון שר אביב את השיר מלאך.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה