תפריט נגישות

טוראי שלום עמרני ז"ל

שלום עמרני
בן 19 בנפלו
בן שרה ואברהם
נולד בתימן
בכ"א באלול תרצ"ז, 28/8/1937
התגייס ב-אוגוסט 1955
שרת בחיל השריון, חטיבה 5
יחידה: חט' 401, גד' 52
נפל בקרב
בכ"ז בחשוון תשי"ז, 1/11/1956
במבצע קדש
מקום נפילה: סיני
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: כפר סבא

קורות חיים

שלום, בן אברהם ושרה, נולד ביום כ"א באלול תרצ"ז (28.8.1937) בתימן. בילדותו למד ב"חדר". בשנת 1949 הגיע לארץ במבצע "על כנפי נשרים".

בימים הראשונים ישבה המשפחה במעברת ראש-העין ולאחר-מכן עברה ליבנה עד שהגיעו, כעבור שלושה חודשים, ליסוד-המעלה והשתכנו שם. שלום התחיל ללמוד בבית-הספר במקום, אחרי-הצהריים עבד ועזר בכלכלת-המשפחת (כי אביו היה זקן וחלוש) ורק בערב נתפנה להכנת שעוריו. כעבור ארבע שנים עברה המשפחה לגור בכפר-סבא, אלא שהנער לא רצה להפסיק את לימודיו ולהיפרד מחבריו שחיבבוהו על צניעותו, רוחב-לבו וידידותו; הוא נשאר במקום, המשיך בלימודיו ובעבודתו והתארח אצל הוריו רק בשבתות.

הוא אהב את העבודה וביחוד את עבודת-האדמה, ומטרת-חייו היתה לעסוק בחקלאות. בסיימו את לימודיו בבית-הספר היסודי נאלץ להיאבק קשה עם בני-משפחתו עד שעלה בידו לשכנעם שיאפשרו לו ללמוד בבית-הספר החקלאי בנהלל. בלמדו שם היה חוזר ומספר: "בנהלל מצאתי את אשר רציתי", כי שאיפתו היתה לשוב עם משפחתו ליסוד-המעלה, להשתקע שם ולפתח משק חקלאי במקום מתוך תקוה שבעמל-כפיו יצליח להעלות את רמת-חייה של משפחתו.

שנה אחת למד שם, כי מפאת גילו נקרא למלא את חובת-שירותו בצה"ל באוגוסט 1955 ולא יכל להמשיך בלימודיו. במשך הזמן הקצר של שירותו היה לחייל אמיץ והצטיין בדבקות במשימה ובשמירת-סוד. באחד הימים סח לחברו, כי גם הוא היה רוצה להשתתף באחד הקרבות, כי "מדוע אהיה יוצא מן הכלל? מדוע אחרים נופלים למען המולדת ואני - אשב בחיבוק ידיים?"

בתקופת-שירותו השתתף בכמה פעולות צבאיות, ובאחת מהן, ביום כ"ז במרחשון תשי"ז (1.11.1956), בימי מערכת-סיני, נפל.

הובא לקבורה בבית-הקברות הצבאי בקרית-שאול וביום כ"ט בתשרי תשי"ח (24.10.1957) הועבר למנוחת-עולמים בבית-הקברות בכפר-סבא.

אחרי נפלו הוציאו חבריו חוברת לזכרו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה