תפריט נגישות

סמל יורם פורטנוב ז"ל

יורם פורטנוב
בן 26 בנפלו
בן שושנה וברוך
נולד בתל אביב
בכ"ד בתשרי תש"ב, 15/10/1941
התגייס ב-נובמבר 1959
שרת בחיל השריון
יחידה: גד' סיור 41
נפל בקרב
בכ"ז באייר תשכ"ז, 6/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: הר הצופים
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 3, שורה: 06, קבר: 08.

קורות חיים

יורם, בן שושנה וברוך, נולד ביום כ"ד בתשרי תש"ב (15.10.1941) בתל-אביב. אביו היה מפקד מחלקה ב"הגנה" ועם קום המדינה היה רב סרן בצה"ל בחיל המדע (חמ"ד). ילדותו של יורם היא תקופת ראשית מלחמת הקוממיות. מגיל צעיר מאד גילה יורם נטייה בלתי רגילה למכניקה, שעות רבות היה מבלה במפעלו של אביו (מהנדס ומתכנן מכונות). אחרי שסיים את בית הספר היסודי "תל נורדוי" למד ב"אורט" (יד סינגלובסקי) שבתל-אביב.

בנובמבר 1959 גוייס לצה"ל ולאחר שסיים קורס מ"כים ונשלח לשרת כשומר. היה בחור צנוע ומאופק, בעל הומור שקט ונכונות לשאת באחריות ולסייע לזולתו. כשרונותיו המיוחדים בשטח המכונאות חיבבו אותו על חבריו ועל מפקדיו בבסיס ומצאו ביטוי בתפקידים שמילא ביחידה כסמל וחבלן. שירותו הגיע לסיומו במארס 1962 אך לא נמצא לו ממלא מקום מתאים ויורם ניאות להמשיך ולשרת בהתנדבות ביחידתו שלושה חדשים נוספים. לאחר שעלה בידו להכשיר מחליף מתאים, שוחרר מן הצבא, שב לבית הוריו והצטרף לאביו בעבודתו. הם תיכננו יחד מפעל חדש לייצור מכונות בפרדס חנה ולאחר מכן עברה המשפחה כולה לגור בכפר שמריהו.

במאי 1967 נקרא יורם לשירות מילואים כחבלן ביחידתו - סיירת "הראל". ב- 5 ביוני יצאה היחידה מזרחה. כל הלילה התקדמה בראש הכוח בהרים דרך נבי סמואל, בית איכסא ובית חנינא. לפנות בוקר תפסה היחידה גבעה בשועפט ואז, בקרב של היום השני לקרבות מלחמת ששת הימים, כ"ז באייר תשכ"ז (6.6.1967 ) נפגע יורם מול אותו הר שאליו היה קשור בזכרונות רבים (הר הצופים) ונפל.

הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בהר-הרצל בירושלים. מפקד יחידתו כתב להוריו כי יורם חירף את נפשו בקרב, שהיה אחד הקרבות שקבעו את גורל ירושלים.

ב"שלושים" לנפלו עלו חבריו לנשק אל אותה גבעה שעליה נפל והקימו גל-עד לזכר חברם. "בכפר", עלון המועצה המקומית של כפר שמריהו, הוקדש לזכרו. מרדכי גילת הקדיש לו את ספרו "הר הצופים".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה