תפריט נגישות

סמ"ר שמעון מורי ז"ל

שמעון מורי
בן 21 בנפלו
בן שמעה ויחיא
נולד בירושלים
בכ"ז בחשוון תשי"ג, 15/11/1952
התגייס ב-1.2.1971
שרת בחיל השריון
יחידה: חט' 500, גד' 195
נפל בקרב
בכ"ו בתשרי תשל"ד, 22/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: כפר סבא
הותיר: הורים, אחים ואחיות

קורות חיים

שמעון, בן שמעה ויחיא, נולד ביום כ"ז במר-חשון תשי"ג (15.11.1952) בירושלים. בהיותו רך בשנים עברה משפחתו להתגורר בכפר סבא, שם למד שמעון בבית-הספר היסודי דתי על-שם בר-אילן ובבית-הספר הדתי "מורשת". הוא המשיך את לימודיו בבית-הספר התיכון-מקצועי בכפר בתיה, במגמה של מסגרות. שמעון היה נער עירני מלא עליזות ושמחת חיים. בכיתתו היה דמות מרכזית וגם בשכונה עמד בראש בני גילו במשחקים ובמעשי משובה.

כעבור זמן נהיה חבר פעיל במועדון הנוער "עציון", שבשכונתו והתמסר במיוחד לטיפוח חוגי הספורט השונים. שמעון היה ספורטאי נלהב והצליח לעניין בכך גם רבים מידידיו. הכל זוכרים אותו כרוח החיה בפעולות המועדון. קשה לתאר את המועדון ללא עבודתו של שמעון באותה תקופה.

בבית-הספר היה שמעון תלמיד בינוני. הוא החשיב מאוד את הפעילות החברתית ואת הקשרים הנוצרים בין ידידים, וראה בהם את העיקר בחיי אדם. בלימודים עסק כלאחר-יד והיה משקיע בהם מאמץ זעיר בלבד כדי לצאת ידי חובה. למרות זאת זכה שמעון להערכה רבה גם מצד מוריו ומחנכיו, שידעו לכבד את חברותו ואת יכולתו ליצור קשרי ידידות-אמת עם בני אדם.

שמעון היה גם בן מסור להוריו. הוא כיבד אותם והעריך כל מה שעשו למענו. לא נעלם ממנו העמל הקשה שנטלו על עצמם, כדי לפרנס בכבוד אותו, את שני אחיו ואת שתי אחיותיו. ההורים לא חסו על עצמם ועבדו שניהם בעבודה קשה, כדי שילדיהם לא ירגישו מחסור או הזנחה בהשוואה לילדים בני גילם בבית-הספר או בשכונה. משום כך החליט שמעון לעבור מן הלימודים בתחום העיוני, ללימודים בבית-ספר תיכון מקצועי.

בכפר בתיה למד את מקצוע המסגרות ובתום הלימודים יצא מיד לעבודה. הוא הרוויח בעבודתו כדי הצורך לעזור למשפחתו וגם הצליח לחסוך כדי ללמוד נגינה באקורדיון. עד מהרה התקדם כל כך בלימוד הנגינה, עד שהחל להופיע באירועים שונים. הוא היה מנגן בהתנדבות במסיבות בית-הספר והיה מנעים שירה לחבריו בקולו הערב. הוא התמיד בעבודה ובלימודים עד למועד גיוסו, והמשיך בכך גם בחופשותיו בזמן השירות בצבא.

שמעון גויס לצה"ל בתחילת פברואר 1971 והוצב לחיל השריון. לאחר הטירונות עבר קורסי יסוד במקצועות השריון והשתלם כתותחן טנק. בתום תקופת האימונים הוצב לאחת מיחידות השדה של החיל. גם כאן התחבב במהירות על הכל. לאחר שלמדו חבריו להכירו, רכשו לו גיטרה מכספי הגדוד, כדי שינעים לאנשים את השעות הפנויות מאימונים. כיוון שהצטיין גם בספורט, הצליח לזכות את גדודו בשלושה גביעים, בהגיעו ראשון בתחרויות ריצה למרחקים שונים.

במלחמת יום הכיפורים השתתף שמעון בקרבות הבלימה בסיני, ובקרבות הפריצה אל עברה המערבי של תעלת סואץ. ביום כ"ו בתשרי תשל"ד (22.10.1973), נפגע בהפגזה ארטילרית ונהרג. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין האזרחי בכפר סבא. השאיר אחריו הורים, אחים ואחיות. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל-ראשון.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה