תפריט נגישות

רב"ט ג'ורג'י גרשון עובדיה ז"ל

ג'ורג'י עובדיה
בן 21 בנפלו
בן נושה ויצחק
נולד בכפר סבא
בד' באדר תשי"ב, 29/2/1952
התגייס ב-אפריל 1971
שרת בחיל התותחנים
יחידה: גד' 329
נפל בקרב
בי"ז בתשרי תשל"ד, 13/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: טסה-איסמעיליה
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: כפר סבא
חלקה: 3, שורה: 1, קבר: 6.
הותיר: אם וחמישה אחים ואחיות

קורות חיים

ג'ורג'י-גרשון, בן נושה ויצחק, נולד ביום ד' באדר תשי"ב (29.2.1952) בכפר-סבא וסיים את לימודיו היסודיים בעיר הולדתו. עוד בצעירותו נספה אביו של ג'ורג'י בתאונת דרכים, והשאיר אחריו שישה ילדים, שפרנסתם והדאגה לגידולם היו מוטלות על כתפי האם החולה. ג'ורג'י, שהיה קשור מאוד למשפחתו וידע היטב את קשייה של אמו, נרתם מגיל צעיר לעזרה בפרנסת המשפחה ובחינוך אחיו ואחיותיו, ולמעשה היה תקופה ארוכה המפרנס היחיד של משפחתו. הוא נטל על עצמו עבודות קשות, עבודות חלקיות וכן עבודות עונתיות, כדי לסייע ככל שיכול בקיום המשפחה. עד לגיוסו לצה"ל עבד בבית האריזה "ניבה" בכפר-סבא, עיר מגוריו.

ג'ורג'י גויס לצה"ל בחודש אפריל 1971 והוצב לחיל התותחנים. לאחר תקופת הכשרה נקבע תפקידו כתותחן. בגלל מצבה הקשה של משפחתו נקרא ג'ורג'י לארבעה וחצי חודשי שירות סדיר בלבד, כדי שיוכל לשוב ולתמוך באמו ובאחיו. גם בתקופה קצרה זו עשה ג'ורג'י כמיטב יכולתו כדי למלא את תפקידו כהלכה, וזכה לאמון ולהערכה אצל מפקדיו.

לאחר ששוחרר מהשירות הסדיר המשיך לעבוד בעבודות עונתיות בבתי אריזה, והקדיש את רוב משכורתו לתמיכה במשפחתו הגדולה.

במלחמת יום הכיפורים נשלח עם יחידתו לחזית סיני והשתתף במאמץ הבלימה של כוחות צה"ל. ביום י"ז בתשרי תשל"ד (13.10.1973) פעל ג'ורג'י באזור טסה. האזור הופצץ מן האוויר על-ידי מטוסי האויב והוא נעלם. לאחר שבועיים תמימים של חיפושים הוכרז כנעדר, ולאחר שבוע נוסף, שבוע של צפיות ותקוות, נמסרה למשפחתו הודעה שהוא הוכרז נעלם. רק לאחר שבעה חודשים הוחזרה גופתו והוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בכפר סבא. השאיר אחריו אם וחמישה אחים ואחיות. לאחר נופלו הועלה לדרגת רב-טוראי.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה