תפריט נגישות

פרח טיס שמשון בן אריה ז"ל

שמשון בן אריה
בן 19 בנפלו
בן בתיה ויוסף
נולד בגן חיים
בכ"ז באדר תשי"ד, 1/4/1954
התגייס ב-אוקטובר 1972
שרת בחיל האויר
יחידה: ביס"ט
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ' בשבט תשל"ד, 12/2/1974
מקום נפילה: נגב
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: כפר סבא
הותיר: הורים, אח ואחות

קורות חיים

שמשון, בן בתיה ויוסף, מוותיקי מושב גן-חיים, נולד ביום כ"ז באדר תשי"ד (1.4.1954) במושב גן חיים. למד בבית-הספר הממלכתי בצופית ואחרי כן בגימנסיה "הרצליה" בתל-אביב. הוא היה תלמיד חרוץ, אהב ללמוד והצטיין בכל מקצועות הלימודים. בתום לימודיו בבית-הספר היסודי ביקש להתקבל לפנימייה הצבאית.

לחבריו סיפר כי הוא רואה את השירות בצבא כדרך-חיים וכי הוא שואף להיות טייס בחיל-האוויר. הוא היה נער שקט, נכון תמיד לעזור לחבריו ולבני משפחתו, דייקן ואוהב סדר. שמשון היה חובב ספורט ואף הצטרף לקבוצת הכדורגל של "הפועל" כפר סבא, שם נודע כאחד השחקנים המצטיינים. כמו כן היה חבר במועדון גדנ"ע אוויר ועסק בבניית טיסנים.

בשנים האחרונות של בית-הספר התיכון החליט לוותר על הכדורגל - כיוון ש"אי אפשר לעשות חצאי דברים" כך אמר, ולחבריו הסביר כי הוא מעדיף להקדיש את כל זמנו ללימודים. לדבריו, "אם רוצים להשיג מטרה כלשהי - יש להתמסר להגשמתה לחלוטין". לאחר בחינות הבגרות יצא לטיול בן שישה שבועות באירופה, בטרם ייכנס לעול הצבא.

שמשון גויס לצה"ל במחצית אוקטובר 1972 והתנדב לחיל האוויר. לאחר שנת חניכות במסגרת קורס טיס הועבר לקורס נווטים. שמשון היה חייל אחראי ומסור ושימש מופת לחבריו במזגו הנוח, בצייתנותו ובכושר הסבולת הגבוה, שגילה במהלך האימונים. הוא היה אדם שקט ועדין, אך יחד עם כך ידע לדרוש ביצוע מושלם של הוראותיו. מפקדיו מציינים כי היה אהוד עליהם ועל חבריו ליחידה וכי המדריכים והחניכים באקדמיה לטיס חיבבוהו בזכות יושרו ומזגו הנוח.

ביום כ' בשבט תשל"ד (12.2.1974), כאשר היה בטיסת אימונים מעל מצפה רמון, נקלע לסערה ומטוסו נפל והתרסק. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בכפר-סבא. השאיר אחריו הורים, אח ואחות.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "שמשון בלט בצניעותו ובמידות השקט והענווה שניחן בהן. היה חבר ורע לכול וידע ללחום ולחרוק שיניים על-מנת להצליח בקורס, שהוא מן הקשים בצה"ל".

לאחר נפילתו הסבו חבריו בכפר-סבא את שמה של קבוצת הכדורגל המקומית של הילדים על שמו והיא נקראת "הפועל שמשון".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה