תפריט נגישות

סגן אורן רותם ז"ל

אורן רותם
בן 21 בנפלו
בן אופירה ואלכס
נולד בקרית אונו
בכ"ז בשבט תשל"ט, 24/2/1979
התגורר בכוכב יאיר
התגייס ב-25.11.1997
שרת בחיל הנדסה
יחידה: בי"ס לקצינים - בה"ד 1
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ה באדר ב' תש"ס, 31/3/2000
מקום נפילה: סמוך לצומת בית חנניה
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: כוכב יאיר
הותיר: הורים ושני אחים - אייל ואלון

קורות חיים

אורן, בנם הבכור של אופירה ואלכס, נולד ביום כ"ז בשבט תשל"ט (24.2.1979), בקרית אונו. אורן נולד בקרית אונו אך נדד עם המשפחה בין מקומות מגורים שונים בארץ, וכן לארבע שנות שליחות בלונדון, בין גיל חמש לתשע. הוא היה ילד יפה תואר, וכבר בגיל צעיר ניכרו תכונות אישיותו המיוחדת והמרשימה - חוכמתו (740 בפסיכומטרי), יפי נפשו ורוחב לבו.

את לימודיו החל בלונדון, בבית ספר יהודי, דובר אנגלית, שם רכש לעצמו אנגלית מצוינת. לאחר שובו לארץ המשיך את לימודיו בבית הספר היסודי "ניר" בקרית אונו. בהיותו בן שתים-עשרה, עבר להתגורר בכוכב יאיר, שם למד בחטיבת הביניים. הוא השתלב יפה מבחינה חברתית והיה תלמיד מצטיין. בהיותו בן חמש-עשרה שנים, החל לעבוד בחופשים. כמדריך בקייטנות כוכב יאיר, וכן בעבודות נוער אחרות.

אורן היה ילד גבוה מאוד וכל השנים שיחק כדור-סל, תחילה בקבוצת הילדים, אחר כך בקבוצת הנערים ולבסוף בקבוצת כוכב יאיר. גם בצבא שיחק בנבחרת הכדור-סל היחידתית והשתתף יחד איתה בימי ספורט. הוא סיים את לימודיו בבית הספר התיכון "כצנלסון" בכפר סבא. אורן הותיר אחריו מאות שירים שכתב, וכן כתובים רבים, ביניהם ברכות לימי הולדת וכדומה. כמו כן אהב אורן לצלם ולהצטלם, והשאיר אחריו אלבומי תמונות רבים, המתעדים את חייו.

כותבת עליו אמו: "אורן היה פילוסוף בנשמתו. הוא הרבה בקריאת ספרות יפה, ספרי פילוסופיה ושירה עברית, ומדי פעם היה קורא בתנ"ך. ביום מותו היה התנ"ך שלו פתוח בספר "קהלת", בדף המתחיל במילים "עת ללדת - ועת למות", ולידו עוד שני ספרים פתוחים - ספר שירים של יהודה עמיחי, והספר - "מאה שנים של בדידות". מה אפשר לכתוב על ילד בן עשרים ואחת שמת: אורן היה ילד שיכול היה "לכבוש את העולם". היה בו שילוב נדיר של יופי פנימי וחיצוני, אהבת אדם, חכמת לב וראש, חוש הומור ורצינות, ובגרות מיוחדת עם ילדותיות מתוקה. הוא ידע להביע את עצמו בכתב ובעל פה, ולבטא את אהבתו לאחיו הצעירים, להוריו ולחבריו, באופן שקשה לשחזור וכל כך קשה לוותר עליו".

לקראת גיוסו נסע אורן לטיול ביוון ונהנה שם מכל רגע. הוא תכנן טיול בדרום אמריקה לאחר השחרור, ולאחר מכן התכוון ללמוד פילוסופיה, ועוד משהו, שעליו לא החליט עדיין, אך צריך היה להיות "מקצוע פרקטי".

בסוף נובמבר 1997, התגייס אורן לצה"ל. הוא שובץ להנדסה קרבית ועבר מסלול לוחם, כולל קורס מש"קי הנדסה. עם תום המסלול, נשאר להדריך מחזור טירונים אחד כמ"כ, ולאחר מכן יצא לקורס קציני הנדסה. לאחר שסיים את קורס הקצינים, הוצב בבה"ד 1 כמדריך צוערים, אך הוא לא הספיק לבצע את תפקידו זה.

ביום כ"ה באדר ב' תש"ס (31.3.2000), במהלך חופשת שבת, נסע אורן על אופנועו לבקר חברה בקיבוץ יגור. בדרכו חזרה, בעיקול הדרך, ליד פסי הרכבת הסמוכים לזיכרון יעקב, איבד אורן את השליטה על האופנוע, התהפך ונהרג במקום. בן עשרים ואחת היה בנפלו. הוא הובא למנוחות בחלקה הצבאית של בית העלמין בכוכב יאיר. הותיר אחריו הורים ושני אחים - אייל ואלון.

כשנתיים וחצי לאחר מותו נולדו לאורן אחיות תאומות - אורי ורוני, בנות לאמן אופירה ובעלה עופר גוטנברג, אשר החליטו על הבאתן לעולם בעקבות מותו של אורן.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה