תפריט נגישות

רב"ט חנה עבד ז"ל

חנה עבד
בת 20 בנפלה
בת נדרה ויוסף
נולדה בכפר סבא
בז' בסיון תשי"ט, 13/6/1959
התגייסה ב-מרס 1978
שרתה בחיל השריון, חיל הקשר והתקשוב
יחידה: חט' 401, גד' 9
נפלה בעת שירותה
בו' בתשרי תש"מ, 27/9/1979
מקום קבורה: כפר סבא

קורות חיים

חנה בת נדרה ויוסף, נולדה ביום ז' בסיון תשי"ט (13.6.1959) בכפר סבא.

חנה סיימה את לימודיה היסודיים בבית-הספר "רמז" בעיר מגוריה, ואחר כך היא עברה לבית-הספר "אורט הכיוון" בכפר סבא, ובו למדה אופנה ותפירה, בנוסף ללימודיה הרגילים.

חנה הייתה נערה טובת-לב, בעלת אופי נוח ומזג-טוב, עצמאית בכל מעשיה. בהיותה חובבת טבע, היא הרבתה לצאת לטיולים עם חבריה וחברותיה. משבגרה, נהגה חנה לצאת לבלות עם חבריה במסיבות ריקודים, בהאזנה למוסיקה ובשיחות חברה. היא אהבה מאוד לקרוא, ובעתות הפנאי שלה הרבתה לקרוא ספרים בנושאים שונים.

הכול הכירוה כנערה בעלת טעם טוב בלבוש וחוש מפותח ליופי, ובשל תכונות אלה אף בחרה ללמוד תפירה ואופנה. מלתחתה הצטיינה במקוריות, ותמיד היתה לבושה בטוב טעם ובאלגנטיות. בקרב חבריה היתה חנה אהובה ומקובלת, וכולם זוכרים אותה כנערה חיובית, חברותית ומלאת שמחת חיים.

היא הייתה קשורה מאוד להוריה, לאחיה ולאחיותיה. בהיותה הבת השנייה במשפחתה, מבוגרת מרוב הילדים, חשה חנה חובה לעזור בבית ככל יכולתה. היא הייתה עוזרת ומדריכה לאחיה ואחיותיה הצעירים, ונהגה להקדיש מזמנה לטיפול בהם ולשמירה עליהם.

חנה גויסה לצה"ל במרס 1978, והוצבה בחיל הקשר. לאחר סיום הטירונות, היא נשלחה לקורס והייתה למרכזנית. אחרי כן, שירתה חנה בבסיסים אחדים, עד שהוצבה ביחידה שבה מצאה את מקומה. היתה לה שם שפה משותפת עם חבריה, ועל כן התאקלמה עד מהרה ומצאה סיפוק רב בשירותה. ביום ו' בתשרי תש"ם (27.9.1979) נפלה חנה בעת מילוי תפקידה. היא הובאה למנוחת עולמים בחלקה הצבאית בבית-העלמין בכפר סבא. היא השאירה אחריה הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה, כתב מפקדה "...רב"ט חנה מילאה את תפקידה בצורה טובה ונאמנה. היא דבקה במילוי משימותיה. חנה שימשה מופת ודוגמה לכל חיילות היחידה..."

משפחתה עשתה להנצחת שמה בבית-הכנסת "אוהל רחל" בכפר סבא.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה